گشایش بزرگترین «یادمان فاطمی کشور» در روستای فتح آباد خفر


گشایش بزرگترین «یادمان فاطمی کشور» در روستای فتح آباد خفر

حیدری گفت: بزرگترین «یادمان فاطمی کشور» با فضاسازی 20 هزار متر مربع به همت کانون فرهنگی و هنری طوبی در روستای فتح آباد بخش خفر گشایش یافت.

«محمدحسین حیدری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: بزرگترین یادمان فاطمی کشور برای پانزدهمین سال متوالی در مساحت 20 هزار متر مربع به همت کانون «طوبی» روستای فتح آباد شهرستان خفر برپا شده است.

مدیرکانون فرهنگی و هنری طوبی افزود: در این یادمان نمادهایی از کوچه های مدینه، بیت الزهرا(س)، بقیع، مسجد النبی(ص)، زندان امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، سرداب امام رضا(ع)، دفاع مقدس و... به نمایش در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی های پانزدهمین یادمان فاطمی یاس کبود، عنوان کرد: در یادمان امسال به صورت ویژه به مسئله «مهدویت» پرداخته شده و در ابتدای یادمان گنجانده شده است.

حیدری ادامه داد: همچنین با توجه به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخشی از فضاسازی یادمان به این شهید بزرگوار اختصاص پیدا کرده و در مورد دفاع مقدس و بصیرت افزایی با محوریت «امید» و «انتظار فرج» نیز فضاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 15 هزار نفر از بزرگترین یادمان فاطمی کشور بازدید داشته اند، عنوان کرد: بازدیدکنندگان به جز شهرستان های استان فارس از تهران، اصفهان، کرمان و شهرهای شمال کشور بوده اند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری طوبی با اشاره به اینکه روزانه 60 نفر از نیروهای این کانون و مردم منطقه در احداث این یادمان همکاری داشته اند، گفت: این یادمان فاطمی در مدت 45 روز ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام هزینه های یادمان فاطمی توسط مردم اهدا شده است، گفت: بیش از 60 میلیون تومان در ساخت بناهای یادمان فاطمی فتح آباد خفر هزینه شده است.

حیدری با اشاره به برنامه های جانبی بزرگترین یادمان فاطمی کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش فاطمیون با حضور پنج هزار نفری مردم منطقه از جمله این برنامه ها است که روز جمعه در جوار این یادمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین آیین های شب شعر، عزاداری و سخنرانی از روز یکشنبه به مدت پنج شب در این یادمان برگزار می شود که در اختتامیه نیز به تشییع جنازه پیکر مطهر حضرت زهرا(س) به صورت نمادین می پردازیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری طوبی با دعوت از مردم استان فارس برای بازدید از بزرگترین یادمان فاطمی کشور، گفت: این یادمان تا نهم بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 20 آماده بازدید محبان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه بانوی دو عالم حضرت زهرا(ع) است.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت