اعزام کاروان‌ شادی بچه‌های مسجد به مناطق سیل‌زده/ کمک‌رسانی فعالان کانون‌های مساجد به سیل‌زدگان


اعزام کاروان‌ شادی بچه‌های مسجد به مناطق سیل‌زده/ کمک‌رسانی فعالان  کانون‌های مساجد به سیل‌زدگان

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به کمک‌رسانی بچه‌های مسجد به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، گفت: کاروان شادی متشکل از روحانیون و کارشناسان و با کارویژه‌هایی همچون ایجاد سرگرمی برای کودکان و کاهش آلام بزرگسالان، به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به کمک‌رسانی کانون های مساجد و اعضا و فعالان آنها به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از نخستین ساعات و روزهای وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، بچه های مسجد هم در ستاد مرکزی تهران و هم در ستادهای استانی فعال شده و با استفاده از فضای مسجد و کانون ها، کمک های مردمی را برای ارسال به مناطق سیل‌زده جمع آوری کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: برخی استان ها در این میان پیشتاز هستند چراکه تعداد مساجد و کانون های فعال در جمع آوری کمک ها در استان ها و مناطق مختلف، متفاوت است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد در کمک به سیل‌زدگان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر همکاری می کنند، ادامه داد: محوریت کار با این دو مجموعه است و ما در کنار آنها می کوشیم تا جای ممکن به رفع آسیب های ناشی از سیل کمک کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خدمت رسانی به هموطنان دو دسته فعالیت را دنبال می کند، گفت: در برخی فعالیت ها خود پرچمدار و پیشرو است و برنامه ریزی و اجرا می کند، اما در برخی دیگر همراه با دیگر نهادها و با استفاده از فضای مهیای مسجد و کانون ها اقدام می کند.

این مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای مناطق سیل‌زده، اعلام کرد: کمک به سیل‌زدگان در دو گروه جای می گیرد: نخست نیازمندی های اولیه همچون خوراک و پوشاک و ... که باید تامین شود، بخش دیگر خدمات اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است چراکه در چنین مواقعی آسیب هایی همچون شبهات اعتقادی بروز و ظهور می یابند.

وی از اعزام کاروان سیار فرهنگی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان به منظور رفع آسیب های اجتماعی فرهنگی خبر داد و بیان کرد: این کاروان متشکل از چند کامیونت با حضور کارشناسان و روحانیون و به منظور بازی و ایجاد سرگرمی برای کودکان و نوجوانان و نیز مشاوره و آرامش‌بخشی به افراد بزرگسال و آسیب دیده در جریان سیل، به مناطق سیل‌زده اعزام می شود.

حجت الاسلام دکتر ارزانی تاکید کرد: کاهش آلام روحی ناشی از سیل، ایجاد آرامش، انگیزه بخشی و امیددهی و تشویق مردم به صبوری از کارویژه های این کاروان شادی است که ستاد مرکز با دریافت اعلام نیازمندی ها به اعزام آن اقدام می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالان و اعضای کانون های مساجد در استان های قم، اصفهان و خراسان رضوی به ویژه فعالان اربعین حسینی کانون های مساجد برای مشارکت در برنامه های این کاروان شادی اعلام آمادگی کرده اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم