سانحه هواپیمایی اوکراین ریشه در توطئه شوم شیطان بزرگ دارد/عزت سردار شهید سلیمانی از ولایت‌پذیری ایشان بود


سانحه هواپیمایی اوکراین ریشه در توطئه شوم شیطان بزرگ دارد/عزت سردار شهید سلیمانی از ولایت‌پذیری ایشان بود

حجت‌الاسلام تراشیون با اشاره به سانحه تلخ هوایی گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و ریشه این حادثه تلخ نیز قطعاً به این شیطان بزرگ باز می‌گردد که این موضوع در آینده‌ای نزدیک برای همه روشن خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا تراشیون» در مراسم گرامیداشت عروج یافتگان سانحه هوایی که سه شنبه شب، 24 دی با حضور عاشقان و منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) یک محوریت را در عالم ایجاد کرده است، اظهار کرد: ایشان الگوی بشریت است و لذا از هر زاویه‌ای که به زندگی ایشان نگاه کنیم ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که بشریت تشنه مجموعه‌ای از این ویژگی‌هاست.

وی ادامه داد: ایشان خانواده‌ای را شکل داد که در تاریخ همانندی ندارد و در تربیت فرزند، همسرداری و رشد و تعالی خانواده به‌سوی خدای متعال بی‌نظیر بودند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نخستین نکته در این خانواده آسمانی انتخاب درست بود، ابراز کرد: امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در فرآیند طبیعی و بدون اجبار کسی یکدیگر را انتخاب کردند. انتخاب انسان‌ها سرنوشت آن‌ها را تعیین می‌کند. انتخاب همسر خوب فرزندان خوب را در پی دارد ولی انتخاب ناصحیح همسر تمام عمر را تباه می‌کند.

تراشیون با تأکید بر اینکه برخی از انتخاب‌ها دنیا و آخرت را تباه می‌کند، گفت: در جامعه هم اگر انتخاب‌ها درست بود همدلی و همگرایی بین مردم ایجاد می‌شود ولی انتخاب نادرست بنیان‌های جامعه را دچار تباهی می‌کند و گاهی اوقات به ملیت انسان نیز آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

وی افزود: نکته دوم این است که خدا در زندگی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) حرف اول و آخر است. وقتی انسان به حبل‌المتین الهی چنگ زد و حول محور الهی حرکت کرد آن خانواده رشد پیدا می‌کند و هرکجا خدا در نظر گرفته نشد همان‌جا نقطه متلاشی شدن خانواده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی خدا در جامعه‌ای محور باشد وحدت در آن جامعه حاکم است، اظهار کرد: ولی اگر جامعه‌ای حول محور کدخدا حرکت کند قطعاً آسیب می‌پذیرد و انسان‌ها در آن جامعه رشد و تعالی پیدا نمی‌کنند.

تراشیون ادامه داد: ولایت محور اتحاد و همگرایی جامعه مسلمین است؛ امروز هم کسانی که دنبال شاد کردن دشمن هستند می‌دانند اصل ولایت را که اصل محوری است، باید هدف بگیرند. حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) شهید راه ولایت هستند و ولایت‌پذیری یک اصل شناخته‌شده در مرام صدیقه طاهر (سلام‌الله علیها) است.

وی با تأکید بر اینکه ولایت‌فقیه به‌درستی در جامعه تبیین نشده است، گفت: هر جا مردم و مسئولین به ولایت‌فقیه تمسک کردند جامعه را به رشد و تعالی رساندند و وحدت در جامعه رواج پیدا کرد. یکی از عواملی که این‌گونه به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزت بخشید ولایت‌پذیری ایشان بود.

این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه نکته چهارم دشمن‌شناسی دقیق است، ابراز کرد: دشمن شکل‌های مختلفی دارد و حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) دشمن‌شناس خوبی بودند. امروز باید همین فرهنگ در جامعه ما هم احیا شود و بدانیم اگر خانواده یا جامعه‌ای بخواهد تعالی پیدا کند باید هر چیزی که محوریت وحدت این خانواده یا جامعه را بر هم می‌زند دور بیندازد.

تراشیون در پایان با اشاره به سانحه تلخ هوایی خاطرنشان کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و ریشه این حادثه تلخ نیز قطعاً به این شیطان بزرگ بازمی‌گردد که این موضوع در آینده‌ای نزدیک برای همه روشن خواهد شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته