جمع آوری مدارس کانکسی در آذربایجان غربی در اولویت قرار گیرد


جمع آوری مدارس کانکسی در آذربایجان غربی در اولویت قرار گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: جمع آوری مدارس کانکسی در اولویت قرار گیرد.

محمد مهدی شهریاری شامگاه شنبه پنجم بهمن ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،با بیان اینکه طبق وعده نوسازی مدارس استان، امسال باید کلیه مدارس
کانکسی جمع آوری می شد، افزود: باید جمع آوری مدارس کانکسی در استان در اولویت قرار داشته و با برنامه ریزی دقیق سال آینده استان عاری از مدارس کانکسی باشد.

وی با اشاره به گزارشات ارسالی از وضعیت نابسامان خوابگاههای شبانه روزی دانش آموزی در استان تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستانها کمبود و مشکلات خوابگاهی را گزارش کنند تا مشکلات تغذیه و رفاهی این مراکز پیگیری و رفع شود.

شهریاری توجه به جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان مناطق روستایی، حاشیه نشین شهری و کم برخوردار را از نکات اولویت داری که باید توسط آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار گیرد، دانست و گفت: هزینه های ایاب و ذهاب در مناطق کم برخوردار نباید افزایش یابد تا والدین با کمترین مشکل، فرزندان را برای تحصیل راهی مدرسه کنند.

استاندار بااشاره به مشکل سیستم های گرمایشی مدارس برخی شهرستانهای استان تصریح کرد: نوسازی مدارس در اسرع وقت نسبت به تعمیر، نوسازی و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس مشکل دار اقدام کند.

وی همچنین از نوسازی مدارس استان خواست مقدمات اولیه و تامین زمین برای ساخت مراکز آموزشی توسط خیرین را در دستور کار قرار دهد تا روند ساخت مدارس خیری و مشارکتی سرعت گیرد.

مناف زاده سرپرست نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه بااشاره به وجود نزدیک به ۵۰۰ کلاس درس کانکسی در استان افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی، تا پایان سال، ۱۰۰کلاس جمع آوری می شود.

وی به تعداد مدارس غیرانتفاعی استان اشاره کرد و گفت: ۴۷۲ مدرسه غیرانتفاعی در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۲ مجوز برای فعالیت مدارس مذکور طی سال تحصیلی جدید صادر شده و ۵۰ درخواست نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی ۸ درصد پوشش تحصیلی استان را تشکیل می دهند که این میزان در نرم کشوری ۱۱ درصد است.
به گزارش ایسنا، در این جلسه به دستور استاندار، ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاههای شبانه روزی دانش آموزی استان اختصاص یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا