بدعهدی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند، راهی جز خروج از برجام نداریم


بدعهدی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند، راهی جز خروج از برجام نداریم

نماینده مردم صومعه‌‌‌سرا گفت: اگر بدعهدی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند راهی جز خروج از برجام نداریم، چراکه در حال حاضر ملت ما را تحت فشار تحریم‌ها قرار دادند و اگر این فشارها ادامه یابد، ما هم به راه گذشته خود باز خواهیم گشت.

به گزارش افکارنیوز،

سید کاظم دلخوش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال خروج ایران مشروط بر تکمیل پازل بدعهدی‌های ادامه‌دار اروپایی‌ها ، همچون فعالسازی " مکانیسم ماشه " وجود دارد یا نه، گفت: ما در همه زمینه‌ها مطیع امر رهبر معظم انقلاب هستیم؛ ناگفته نماند که در اصل 110 قانون اساسی هم به صراحت گفته شده که ترسیم سیاست‌های کلی داخلی و خارجی برعهده رهبر معظم انقلاب خواهد بود؛ قطعا رهبر انقلاب با تدابیر و اندیشه‌های والایی که دارند به فکر سرافرازی کشور و سربلندی ملت ایران هستند.

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: قرار بر این نیست که ما تحت اختیار و سلطه بیگانگان باشیم، اگر اروپایی‌ها ایران را همراهی کنند و به تعهدات خود پایبند باشند؛ یعنی اینکه تحریمها را علیه کشورمان وضع نکنند و آن تحریم‌های گذشته را هم ملغی کنند، ما چه در مجلس و چه در دولت می‌توانیم در رابطه با برجام تصمیم کافی را بگیریم.

غربی‌ها به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: اگر خواسته ملت ایران که همان برداشتن تحریم‌ها بوده تحقق پیدا کند ما در رابطه با برداشتن گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای کوتاه خواهیم آمد و در حقیقت با سر عقل آمدن اروپایی‌ها به آنها کمک خواهیم کرد برجام حفظ شود، در غیر اینصورت به همین شیوه، گامهای کاهش تعهدات هسته‌ای را برخواهیم داشت.

نماینده مردم صومعه سرا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بدعهدی‌های اروپایی‌ها در قبال ایران به همین شکل باشد و همسو با آمریکا حرکت کنند، احتمال این وجود دارد که ایران به کلی از برجام خارج شود، تاکید کرد: اگر بدعهدی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند راهی جز خروج از برجام نداریم، چون در حال حاضر ملت ما را تحت فشار تحریم‌ها قرار داده اند. اگر این کار خود را توقف کنند ما هم که با دنیا جنگ نداریم و به همان شکل سابق تعهداتمان را اجرا می کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر غربی‌ها به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و متاسفانه بعضی از شیطنت‌هایی که توسط عده‌ای از عوامل وطن فروش در داخل کشور صورت می‌گیرد آنها را هم در این زمینه تحریک می‌کند و در حقیقت غربی‌ها با عقل خود کار نمی‌کنند؛ بنابراین احتمال این وجود دارد که ما از برجام خارج شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق