کمترین عدد افزایش حق بیمه فرهنگیان، در قرارداد جدید/ تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد


کمترین عدد افزایش حق بیمه فرهنگیان، در قرارداد جدید/ تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد

الهیارترکمن گفت: باید منابع دیگری را در کنار بودجه اصلی تجهیز و فعال کنیم. کارگروهی با حضور صاحبنظران برای تحلیل دارایی‌ها و مولدسازی آن‌ها تشکیل شده است. تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برنامه‌های رفاهی فرهنگیان در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در خصوص بیمه، تعرفه بیمه تکمیلی در دو شکل مرسوم صندوقی و بیمه‌گری و بر اساس نوع خدمت مشخص می‌شود. در سال‌های قبل بیمه فقط به روش صندوقی اجرا می‌شد اما در برنامه‌ریزی‌های جدید تغییراتی داشتیم و کمترین عدد افزایش حق بیمه را در قرارداد جدید داریم.

او ادامه داد: حق بیمه از 39 هزار تومان به 46 هزار تومان افزایش یافت و 500 مرکز جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد افزوده شد. طبق وعده آتیه‌سازان حافظ، زمان پرداخت خسارات هم کوتاه‌تر خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بانک ملی قرارداد جدیدی در دست انعقاد داریم که شامل وام‌های مرابحه و خرید مسکن می‌شود که هم سقف و هم مبلغ آن افزایش پیدا می کند و سود هم همان 12 درصد باقی می‌ماند.

الهیارترکمن با اشاره به دریافت وام دوجانبه خرید مسکن از بانک ملی و بانک مسکن سازوکاری، گفت: در این خصوص نیز برنامه‌ای اندیشیده خواهد شد. از طرفی برای احداث شهرک‌های فرهنگیان و غیره نیز برنامه‌هایی با وزارت مسکن در حال پیگیری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بودجه 99 به نظر کفاف خرج های آموزش و پرورش را نمی‌دهد، عنوان کرد: درست است اما باید منابع دیگری را در کنار بودجه اصلی تجهیز و فعال کنیم. کارگروهی با حضور صاحبنظران برای تحلیل دارایی‌ها و مولدسازی آن‌ها تشکیل شده است. تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد.

او در پایان گفت: در تلاش هستیم امسال تخصیص 10 درصد مازاد بر بودجه را دریافت و معوقات را در قالب آن پرداخت کنیم تا کمترین عدد انتقال کسری را به سال آینده داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر