استاندار قم: بنیه پدافندی باید تقویت شود


استاندار قم: بنیه پدافندی باید تقویت شود

قم - ایرنا - استاندارقم گفت: بنیه پدافندی قم باید تقویت شود و تجهیزات لازم نیز توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در اختیار این استان قرارگیرد.

بهرام سرمست شنبه شب در نخستین جلسه قرارگاه پدافند پرتوی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: امکانات پدافندی که در اختیار دستگاه‌ها است، قطعا باید از مقدورات استانی خیلی قرارتر باشد، از این رو قم باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی گفت:‌ ما درخصوص هماهنگی‌های داخل استان کمک می‌کنیم، و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و نیروهای مسلح نیز پای کار هستند، و هیچ مشکلی نداریم.

سرمست خاطرنشان کرد: فارغ از تجهیزات پدافندی، موضوع آموزش نیز باید جدی گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه دستورالعمل قرارگاه پدافند پرتوی از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در این زمینه هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظایفی را بر عهده دارند و بر اساس چارت پیش بینی شده قرارگاه باید اجرایی گردد.

وی ادامه داد: باید این قرارگاه و همچنین دبیرخانه مربوطه و معاونت هماهنگ کننده آن که مدیرکل پدافند غیر عامل استان است، فعال شود.

سرمست با تاکید بر تهیه احکام مسئولان کارگروه‌های ۱۰ گانه قرارگاه پدافند پرتوی استان گفت: این احکام همراه با شرح وظایف به آنها ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: اعضای کارگروه‌ها نیز مشخص شده و اگر احساس می‌شود که اعضای متغییر و مدعوی لازم است، امکان افزودن آنها وجود دارد.

استاندار قم گفت: فعال شدن کارگروه های یاد شده از فعال شدن قرارگاه مهم‌تر است، چرا که قرارگاه خروجی تصمیم های این کارگروه‌ها را که به لحاظ کارشناسی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد، دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌هایی که برای مردم و یا کارگروه ها لازم است باید دردستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: رزمایش‌ها نیز به صورت موردی پیش بینی شود و همچنین به منظور تبادل تجربه ها، تعامل با سایر استان های دارای زیر ساخت هسته ای و قرارگاه مرکزی نیز ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک