80 هزار گیلانی بیمه صندوق کشاورزان و روستائیان هستند


80 هزار گیلانی بیمه صندوق کشاورزان و روستائیان هستند

آستارا - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان گفت: 80 هزار نفر در استان برای بهره‌مندی از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت، تحت پوشش این بیمه هستند و بیشترین تعداد مربوط به شهرستان لنگرود است.

هانی قلی پور روز شنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و اکنون ۶ میلیون نفر در روستاهای کشور، شرایط تحت پوشش قرار گرفتن در آن را دارند و سهم استان گیلان ۳۳۰ هزار خانوار است.

وی ادامه داد: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند با عضویت در صندوق و پرداخت حداقل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حداکثر ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال، از خدمات آن استفاده کنند.

قلی پور گفت: برخورداری از مستمری بازنشستگی با حداقل ۶۵ سال سن و مستمری از کارافتادگی و فوت از مزایای این بیمه است و دولت با اختصاص اعتبارات لازم از توسعه بیمه حمایت می‌کند.

وی افزود: در آستارا حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش این صندوق بیمه هستند و تا سقف ۹ هزار نفر می‌توان در این شهرستان بیمه کرد.

حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم خواستار همراهی بخشداران و دهیاران در ترویج بیمه در روستاها شد و فراگیر شدن بیمه‌ها را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌ها مهم دانست.

استان گیلان با ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۶ شهرستان، ۱۰۹ دهستان و ۲ هزار و ۵۸۳ آبادی است و شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب این استان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403