به قدر سهم در ادارات در بودجه هم سهم دارید


آن قدر که در ادارات دولتی سهم دارید ، مناسب همان اندازه بودجه هستید! من وقتی که داد و بیداد مردم افغانستان در فضای مجازی راجع به بودجه را میخوانم تعجب می کنم، مثلاً میگویند ولایت غور، تخار، دایکندی و تمام مناطق هزاره نشین یا از بودجه...

آن قدر که در ادارات دولتی سهم دارید ، مناسب همان اندازه بودجه هستید!
من وقتی که داد و بیداد مردم افغانستان در فضای مجازی راجع به بودجه را میخوانم تعجب می کنم، مثلاً میگویند ولایت غور، تخار، دایکندی و تمام مناطق هزاره نشین یا از بودجه محروم هستند و یا به صورت تمسخر آمیز مانند که چوشک را به دهن طفل می دهند بسیار کار های جز ای را شامل بودجه کرده اند و هیچ کسی و یا کسانی نمی گویند که باشندگان غور، تخار و هزارستان در قدرت مرکزی که بودجه را در اختیار دارند چگونه سهم دارند.

سهم هزاره ها بنا به گفته امرالله صالح در قدرت و بودجه مساوی بینی هزاره ها است که نباید از آن بیشتر ادعا نمایند، ایلیت جمعیت اسلامی هم به نمایندگی از تاجیک ها سهم خود را از بودجه گرفته اند و چه پروای تاجیک های بیرون از قدرت را دارند؟ اوزبیک ها و ترکمن ها را ارگی ها چهار سال قبل جواب داده اند که نباید در قدرت و بودجه چشمداشت داشته باشند، وکلای پارلمان هم به زور پول خود و برای خدمت به مافیایی قدرت و ثروت که همان ارگی ها است به پارلمان راه یافته اند و آنها باکی از انتقاد شهروندان ندارند و چه بسا که به قیل و قال شهروندان می خندند، گذشته از همه در کجای افغانستان و حد اقل در کدام اداره افغانستان عدالت نسبی مراعات گردیده است که در بودجه مراعات گردد.

ارگی ها متشکل از یک باند مافیایی است که هیچ ارزشی برای شهروندان و خواسته های شهروندان قایل نیستند بلکه تا می‌توانند به تضاد های محلی، منطقوی و قومی دامن می زنند تا مردم را مصروف نگهدارند ، تا زمانی که مردم از ارگی ها عبور نکنند و ارگی ها را به تاریخ نسپارند هیچ دست آورد نمی توانند داشته باشند، ارگی ها همین است که در پنج سال بوده اند و هیچ انتظاری تغییر از آن ها را نداشته باشید و در طول پنج سال گذشته همینگونه بودجه نامتوازن را تطبیق کرده اند و در آینده نیز چنین می کنند.

مگر نمی بینید که عده ای از تاجیک ها ، هزاره ها و اوزبیک ها همین بودجه را بسیار بودجه مناسب میدانند و وکلای پارلمان هم جدول های گوناگون را به نشر می رسانند که به لطف ارگی ها توانسته اند یگان مکتب، جویچه و یا سرک را شامل بودجه کرده اند.

اگر تبعیض وجود نداشته باشد بودجه را اصلا متخصصین وزارت مالیه با تفاهم با تمام ولایات و نیازمندی های ولایات طرح می کنند و بیشترین توجه را به نجات مناطق محروم کشور معطوف می‌دارند و وکلای پارلمان هم به آن رای مثبت و یا منفی می دهند و کدام اثر در طرح بودجه ندارند چون در افغانستان اکثر وکلای پارلمان بی سواد و یا کم سواد هستند و هم در معامله با ارگی ها و در خدمت ارگی ها هستند.

البته حرکت عدالت‌خواهانه مردم ولایت غور علیه تبعیض که نماد از بیداری مردم علیه تبعیض است باید از جانب تمام مردم افغانستان که مخالف تبعیض هستند حمایت گردد و تمام مردم افغانستان بیزاری و نفرت خود را از ارگی ها که مهندس اصلی تبعیض هستند اظهار نمایند.

حسن علی عدالت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟