طالبان از ادامه گفتگوها با امریکا احساس نا رضایتی می کنند


طالبان از ادامه گفتگوها با امریکا احساس نا رضایتی می کنند

نمایندگان طالبان در یک خبر نامه ای گفته است که از ادامه گفتگوها با امریکا احساس نا رضایتی دارند و آن را ضیاع وقت می دانند. گروه طالبان در وبسایت خود از چگونگی پیشرفت گفتگوهای شان با امریکا احساس نارضایتی کردند و گفته است که امریکا درخواست‌های تازه‌ی مطرح کرده اند. در این خبرنامه گفته نشده است که نماینده‌گان امریکا چه خواست‌های تازه‌یی...

طالبان از ادامه گفتگوها با امریکا احساس نا رضایتی می کنند

نمایندگان طالبان در یک خبر نامه ای گفته است که از ادامه گفتگوها با امریکا احساس نا رضایتی دارند و آن را ضیاع وقت می دانند.

گروه طالبان در وبسایت خود از چگونگی پیشرفت گفتگوهای شان با امریکا احساس نارضایتی کردند و گفته است که امریکا درخواست‌های تازه‌ی مطرح کرده اند.

در این خبرنامه گفته نشده است که نماینده‌گان امریکا چه خواست‌های تازه‌یی را با طالبان در میان گذاشته اند.

از سوی هم شبکه الجزیره قطر روز شنبه گزارش داده است که گروه طالبان معتقد است که مذاکرات به مرحله حساسی رسیده اما اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان مانع صلح در افغانستان می‌ باشد.

گروه طالبان پیش از شروع آخرین دور گفت‌وگوهای صلح گفته بود که موضوع اصلی بحث در این دوره «کاهش خشونت» است که گروه طالبان با آن نیز موافقت کردند.

اما این موضوع با انتقاد ارگ ریاست جمهوری روبه‌رو شد، ارگ اعلام کرد که «کاهش خشونت» یک اصطلاح بی‌معنا بوده و باید برقراری «آتش‌بس» محور این دور گفت‌وگوها باشد.

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران بر برقراری آتش‌بس به مثابه پیش‌شرط شروع مذاکرات صلح بین دولت و گروه طالبان تأکید کرده بود.

غنی افزود: “مردم خواستار پایان جنگ هستند، کاهش خشونت نتیجه نمی‌دهد، اما آتش‌بس نشان‌دهنده این است که افغان‌ها تعهد واقعی به گفت‌وگوی سیاسی دارند.”

از سویی هم، بخش عربی پایگاه خبری الجزیره در صفحه‌ی تویتر خود نگاشته است که گروه طالبان رییس جمهوری را به سنگ‌اندازی در تلاش‌های مصالحه در افغانستان متهم می‌کند.

اما وزارت دولت در امور صلح چندان موافق این گفته‌های طالبان نیست.

هم‌زمان، منابعی از درون حکومت از توقف این دور گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان خبر می‌دهند.

این همه در حالی است که، درست یک روز پیش الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی با خوشبینی از پیشرفت در گفتگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان، از تلاش برای قانع سازی طالبان به منظور کاهش خشونت‌ها خبر داده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان