طرح واکسیناسیون فلج اطفال با حساسیت ویژه اجرا می شود


طرح واکسیناسیون فلج اطفال با حساسیت ویژه اجرا می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به تردد اتباع کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشورمان که هنوز بیماری فلج اطفال در آنها ریشه کن نشده، اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با نظارت و حساسیت ویژه در کشور اجرا می شود.

دکتر محمدمهدی گویا روز شنبه در آیین آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در بندرعباس اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته بیش از بیست سال است که بیماری فلج اطفال در کشور وجود ندارد اما کشورهای همسایه ما همچنان با این بیماری درگیر هستند.

وی افزود: اجرای سالیانه واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر این بیماری از جمله اقدامات مهمی است که در جهت ریشه کنی این بیماری در کشور انجام شده است.

گویا با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در اجرای این طرح، گفت: سلامت یک مقوله همگانی است و طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال نیز یک مسئله همگانی است که همه باید در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر گونه کوتاهی در برنامه‌های سلامت محور موجب ایجاد خطر در زمینه شیوع بیماری های واگیر خواهد شد و به همین منظور طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در چهار استان کشور که در همسایگی با کشورهای در گیر با این بیماری قرار دارند، انجام می شود.

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال دفاع از حیثیت سلامت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های دولت در جهت بهبود شاخص های بهداشت و درمان در جامعه، گفت: اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال یک اقدام بزرگ و ارزشمند در حوزه بهداشت می باشد و دفاع از حیثیت سلامت است.

سعید ناجی تصریح کرد: حوزه سلامت به دنبال سعادت بشری است و تصمیم جامعه بین‌المللی در ریشه کنی بیماریهای واگیر در جهت تحقق این موضوع است.

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال ۲۰۰۰ این ویروس را ریشه‌کن کنند.

این مصوبه موجب شد در سال ۲۰۰۱ فقط در سه کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه این بیماری را گزارش دهند و در ۱۲۵ کشور این بیماری به طور کامل حذف شد.

ایران به عنوان یکی از ۲۷ کشور منطقه، درخشان‌ترین کارنامه در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال را دارد.

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال از شنبه پنجم بهمن ماه در هرمزگان آغاز شده و تا هشتم همین ماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری