جذب 15درصدی دانش آموزان درمدارس غیردولتی نیاز به برنامه مدون دارد


جذب 15درصدی دانش آموزان درمدارس غیردولتی نیاز به برنامه مدون دارد

بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: طبق برنامه ششم توسعه 15 درصد دانش آموزان باید تحت پوشش مدارس غیرانتفاعی قرار بگیرند که تحقق این امر نیاز به برنامه ای مدون از سوی آموزش وپرورش استان‌ها است.

مجتبی زینی وند شامگاه شنبه درنشست شورای آموزش وپرورش هرمزگان افزود: داشتن برنامه ریزی و قراردادن مشوق هایی برای تاسیس مدارس غیردولتی از دیگر عوامل تحقق در جذب دانش آموزان به این مدارس است.
وی بیان داشت: درحال حاضر میانگین حضور دانش آموزان درمدارس غیر دولتی در کشور ۱۱.۸۳درصد است که این آمار دراستان هرمزگان حدود ۱۰ درصد می‌باشد.
رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور ادامه داد: برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی دولتی و تسهیلات لازم در اختیار این مدارس قرار گیرد.
زینی وند گفت: در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه های عضو شورای آموزش وپرورش است.
معاون وزیرآموزش وپرورش در ادامه بیان داشت: برای اینکه این نهاد به اهداف خود برسد نیازمند مشارکت صاحبان اندیشه، مدیران دستگاه ها، مردم و نخبگان درتحقق اهداف است که شورای آموزش و پرورش به عنوان مترقی ترین قانون ها به دنبال این امر است.
زینی وند گفت: از آنجایی که ذینفعان آموزش وپرورش تمام آحاد جامعه ودستگاه‌های کشور را تشکیل می دهد پس همه باید نسبت به مدرسه احساس مسوولیت کنند و به کمک این نهاد بیایند.
وی بیان داشت: آموزش وپرورش به تنهایی قادر به انجام مسوولیت خطیر تعلیم و تربیت نسل آینده نیست وهمه دستگاه های اجرایی باید با این نهاد مشارکت همکاری داشته باشند.
رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور اضافه کرد: هرمزگان به واسطه داشتن شورای آموزش وپرورش فعال و مصوبات مناسب در راستای تسهیل فرآیند امر تعلیم و تربیت و تامین فضای آموزشی استاندارد و کیفیت بخشی به آموزش وپرورش فعالیت های مطلوبی شکل گرفته است که منجر به جهش علمی دراین استان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند