سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی آماده است


سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی آماده است

بوشهر-ایرنا- معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان با همه ظرفیت‌‎ها برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی و حمایت از بخش خصوصی آمادگی دارد. 

جلیل اسلامی روز شنبه در نشست بررسی مسائل و چالش‎های حوزه گردشگری استان بوشهر افزود: مسافرت‌ها و گردشگری دریایی به عنوان یک صنعت و تجارت جدید بسیار مهم و پیچیده و در عین حال جذاب برای هموطنان است که روز به روز جایگاهش در کشور بیشتر باز می‎شود.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز براساس نیاز طبیعی جامعه و با سرعت برای پاسخگویی به متقاضیان تلاش می‎کند.
اسلامی ادامه داد: این سازمان در ایجاد زیرساخت‎های دریایی مربوط به حوزه‎های مسافری و گردشگری هیچگونه محدودیتی ندارد و اگر جایی این مهم انجام نشده و یا دیر انجام شده حداقل این است که در ارتباط با زیرساخت‌ ها در حوزه گردشگری در نقاط مورد استفاده گردشگران برای احداث اسکله اعلام آمادگی کرده‌است.
وی تاکید کرد: در حوزه شناور و زیرساخت‏‌ها نیز محدودیت پرداخت در سازمان بنادر وجود ندارد و در حوزه شناور مسافری منتظریم که مطالبه و متقاضی بیاید و با سرعت تمام کارهای آنها را انجام دهیم.
اسلامی اظهار داشت: موضوع همیار ناجی در مسافرت دریایی در زمینه‏‌های اطلاع دهی، امداد و نجات و سایر زمینه‌ها این مفهوم توسعه یابد.
وی بیان کرد: سازمان بنادر وظیفه گردشگری و حمل و نقل مسافر ندارد بلکه وظیفه کنترل‌های موردنیاز، قانون گذاری، ایمنی و زیرساختی دارد.
اسلامی گفت: در این حوزه‏‎ها بخشی به نام وجوه اداره شده اضافه شده که تسهیلات را با سود صفر درصد و همراه با دوره تنفس پرداخت می‎کند و این فرصت بسیار ارزشمند برای رونق گردشگری دریایی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان از ظرفیت‌هاط قابل توجهی برای اجرا طرح‌های جامع گردشگری دریایی برخوردار است.
سیاوش ارجمندزاده افزود: در این ارتباط در نشست‌هایی که با بخش خصوصی برگزار می‌شود مشکلات آنها احصا و پیگیری می‌شود.
وی یادآور شد: صنعت گردشگری دریایی استان بوشهر در چند سال اخیر جهت‌گیری خوبی پیدا کرده‌است که این روند با اهتمام سازمان بنادر با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

در حاشیه این نشست از اسکله مسافربری بندر بوشهر و امکانات مسافربری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بازدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی