جنسیس GV90 با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟


جنسیس GV90 با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

بازار خودروهای شاسی بلند لوکس از همان آغاز پیدایش عمدتاً در اختیار برندهای آلمانی و ژاپنی بوده است. ولی اخیرا برند کره ای جنسیس هم با رونمایی از مدل جدید جنسیس GV90 رسماً وارد این بازار شده و تصمیم دارد شانس خود را در بین برندهای پرآوازه ای مانند مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، لکسس و اینفینیتی امتحان کند. همانطور که چند روز پیش به اطلاع شما مخاطبین گرامی رساندیم، نخستین شاسی بلند این خودروساز، جنسیس GV80 نام دارد.

با توجه به ابعاد این خودرو در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می گیرد، همان کلاسی که رقبای مطرحی مثل ب ام و X5، مرسدس بنز GLE و آئودی Q7 در ردیف اول آن حضور دارند!

جنسیس GV90 با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

ولی گزارش اخیری که در نشریه موتورترند منتشر شده، حکایت از آن دارد جنسیس با توسعه و گسترش شاسی بلند فول سایز GV90 به مصاف ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS نیز خواهد رفت. اگر چه درستی و سقم این گزارش هنوز به وسیله کره ای ها تائید نشده، ولی حتی در صورت درستی آن باید گفت تا پایان سال آتی خبری از GV90 نخواهد بود.

بر اساس نقشه راهی که جنسیس تدوین کرده، تا سال ۲۰۲۱ تعداد مدل های تولیدی این برند به عدد ۶ افزایش خواهد یافت. فعلا با رونمایی از GV80 تعداد محصولات جنسیس به چهار مدل رسیده؛ سدان های G70، G80 و G90 دیگر اعضای خانواده برند لوکس هیوندای را تشکیل می دهند. این شرکت قول داده در آینده نزدیک کراس اوور کامپکت GV70 را هم به جمع تولیدات خود اضافه خواهد کرد.

جنسیس GV90 با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

کارشناسان پیش بینی می کنند محصول بعدی جنسیس یک کراس اوور تمام الکتریکی یا یک کوپه متفاوت خواهد بود. این احتمال از تصاویر به نمایش گذاشته شده در مراسم معرفی GV80 نشأت می گیرد. در تصویرهای ذکر شده سایه هایی از چند مدل مختلف حضور داشتند که یکی از آن ها دارای شباهت زیادی به کوپه کانسپت Essentia بود؛ مدل دیگر هم شبیه کانسپت کوچک و الکتریکی Mint دیده می شد.

جنسیس GV90 با چه خودروهایی رقابت می‌کند؟

در هر حال اضافه شدن شاسی بلندی فول سایز به جمع محصولات جنسیس، می تواند قدرت رقابت پذیری این برند نوپا را در برابر خودروسازان آلمانی افزایش دهد. همانگونه که در اول هم اشاره کردیم، ژرمن ها پیشتازان بازار خودروهای لوکس هستند و حضور تولیدات پر آپشن و البته ارزان قیمت تر جنسیس در این بازار می تواند در نهایت به نفع مشتری تمام شود.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!