بیش از سه میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در سقز کشف شد


بیش از سه میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در سقز کشف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان از توقیف 2 دستگاه کامیون حامل لوازم خانگی خارجی و البسه قاچاق به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال در سقز خبر داد.

سردار علی آزادی روز شنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش زیویه سقز حین کنترل خودروهای عبوری کامیون حامل لوازم خانگی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی و در بازرسی از کامیون مورد نظر ۱۳ دستگاه ماشین لباسشویی، چهار دستگاه ماشین ظرفشویی، یک دستگاه یخچال و یک دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده است، افزود: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار علی آزادی یادآور شد: ماموران انتظامی پاسگاه زیویه شهرستان سقز نیز حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل کالای قاچاق را پس از بازرسی شناسایی و متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی ماموران پلیس از کامیون حامل کالای قاچاق ۴۶۰ ثوب پوشاک و ۱۰۴ هزار عدد مواد محترقه قاچاق شناسایی و توسط ماموران کشف شد.

سردار آزادی با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مراجع ذیصلاح تاکید کرد: کارشناسان ارزش این مقدار کالای قاچاق را بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می‌زند، افزود: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت یکی از استان های مرزی کشور است که حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!