6 واحد عرضه گاز مایع در سقز بسته شد


6 واحد عرضه گاز مایع در سقز بسته شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره استاندارد سقز گفت: 6 واحد سوخت‌رسانی گاز مایع و سیلندر پرکنی غیر مجاز خودرو در این شهر بدلیل عدم رعایت مقررات و تهدید سلامت، پلمب و همه تجهیزات آنها نیز جمع آوری شد.

خالد زرافشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای جلوگیری از حوادث و خسارت جبران ناپذیر ناشی از آن، تیم بازرسی مشترک به واحدهای سوخت رسانی گاز مایع و سیلندر پرکنی غیر مجاز خودرو در این شهرستان، تذکر داده بودیم.

وی افزود: بعد از چند بار تذکر، تعدادی از این مراکز، تجهیزات سوخت رسانی خودرو را جمع آوری کردند در حالیکه تعدادی نیز به این تذکرات توجه نکردهد و این واحدها با هماهنگی اداره اماکن سقز پلمب شدند.

زرافشان با بیان اینکه در سقز ۶ واحد سوخت رسانی گازمایع و سلیندر پرکنی غیرمجاز خودرو وجود دارد، تاکید کرد: تجهیزات سوخت رسانی خودرو این واحدهای غیر مجاز جمع آوری شد و تعدادی هم که جمع آوری نکرده بودند، پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال حادثه ناشی از سوخت‌رسانی گاز مایع غیرمجاز به خودرو در سقز نداشتیم، یادآور شد: پارسال در یکی از روستاهای سقز انفجاری در زمان سوختگیری یک خودرو رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

رییس اداره استاندارد سقز اضافه کرد: توزیع کپسول گاز توسط واحدهای صنفی بلامانع است ولی پُرکنی و سوخت رسانی خودرو، غیر مجاز است و باید گاز سوز کردن خودرو قطعا به صورت cng و برای این کار از واحدهای مجاز صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه دوگانه‌سازی خودرو به گاز مایع ممنوع است، افزود: واحدهای صنفی می توانند برای استاندارد سازی کامل، ایمن سازی، اخذ مجوز و پروانه استاندارد سیلندر پرکنی به این اداره مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟