75میلیارد ریال به توسعه ورزش باشت اختصاص یافت


75میلیارد ریال به توسعه ورزش باشت اختصاص یافت

گچساران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان باشت گفت:75میلیارد ریال اعتبار برای ساخت 6 طرح ورزشی در مناطق مختلف این شهرستان اختصاص یافته است.

مهدی عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار از محل بودجه نفت برای ساخت ۲ سالن ورزشی چند منظوره ورزشی و چهار زمین چمن مصنوعی در باشت اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: از این میزان اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به سالن ورزشی شهرک باقلات ،۳۰ میلیارد ریال به سالن ورزشی بوستان و ۲۰ میلیارد ریال برای احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای چاه تلخ،تلچگاه،چم بلبل و برغون هر کدام به میزان پنج میلیارد ریال پیش بینی شده است

وی بیان کرد: با پیگیرهای انجام شده چهار هزار متر مربع زمین به سالن های ورزشی بوستان و شهرک باقلات هر یک ۲ هزار متر مربع و ۶ هزار متر مربع زمین نیز برای ساخت چهار زمین چمن مصنوعی در چهار روستاهای باشت هر کدام به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع اختصاص یافته است.

عسکری عنوان کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این طرح ها اغاز شود.

وی ابراز داشت: اجرای طرح های زمین چمن مصنوعی روستاهای بوستان،کته و بهره عنا که هم اکنون در حال اجراست تا پایان سال جاری بهره برداری خواهد شد.

در حالی که تا پیش از دولت یازدهم زمین مصنوعی فوتبال در این شهرستان وجود نداشت با پیگیری های مسئولان هم اکنون ۱۲ زمین چمن ورزشی در روستاهای باشت ایجاد شده که هشت مورد آن در روستاها و بقیه در مناطق شهری احداث شده است.

عسکری عنوان کرد:روستاهای حاج قلندر،خان احمد، برمامیون، منصورآباد، کته،بوستان،شوش علیا،و بیدک در دولت تدبیر و امید صاحب زمین چمن ورزشی شده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت ابراز داشت:۱۵ طرح ورزشی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در مناطق شهری و روستایی باشت اجرا شده است.

عسکری تصریح کرد: این طرح ها با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰ طرح ورزشی در مناطق روستایی و پنج طرح نیز در مناطق شهری باشت احداث شده است

وی تصریح کرد: بیش از یکهزار و ۲۵۹ ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان فعالیت می کنند.

عسکری گفت: هم اکنون ۱۶ هیات ورزشی در باشت فعالیت می کند در حالی که در سالهای گذشته چهار هیات بوده است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا