زائران حرم مطهر رضوی خواستار نظارت بیشتر بر قیمت‌ها هستند


زائران حرم مطهر رضوی خواستار نظارت بیشتر بر قیمت‌ها هستند

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) پنج انتظار کلیدی از مسوولان این استان دارند که مهمترین آن کنترل و نظارت بر قیمت‌هاست.

محمد صادق براتی روز شنبه در نشست با خبرنگاران در مشهد افزود: کنترل ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش مکان‌های رفاهی، رسیدگی بر اسکان و افزایش توقفگاه‌های خودرو از مهمترین خواسته‌های زائران حرم مطهر امام هشتم (ع) در مشهد است که تمام تلاش برای حل این مشکلات بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: بطور متوسط سالانه ۳۵ میلیون زائر ایرانی و سه میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند و سفر سه میلیون و ۹۹۷ زائر خارجی طی ۹ ماه امسال به مشهد نشان می‌دهد این روند تا پایان سال جاری رشد خوبی نسبت به سال قبل دارد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای زیارت آسان زائران بارگاه منور رضوی انجام شده که با اجرایی شدن آن به نحو شایسته در خدمت زائران خواهیم بود.
وی افزود: اعتباری به عنوان بودجه زیارت برای خراسان رضوی در نظر گرفته نشده که امیدواریم در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه زیارت نیز اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت پس از ۲ سال و نیم بلاتکلیفی با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و با دستور رییس جمهوری تشکیل و دبیرخانه دائمی آن نیز در استانداری این استان مستقر شد.

براتی با اشاره به نخستین جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی در سال آینده گفت: با حضور اعضای این شورا و همچنین افراد صاحبنظر در حوزه اربعین این نشست برای بررسی آسیب‌های اربعین گذشته و ارائه راهکارهای جدید در تهران برگزار شد.
وی افزود: در این راستا با هماهنگی صورت گرفته و به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی پژوهش میدانی در چهار مرز خروجی به کشور عراق انجام شد که در این پژوهش شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مطلوبی به دست آمد.
وی ادامه داد: براساس این پژوهش مهمترین مشکل، مسائل بهداشتی، حمل و نقل و گرانی سفر بوده است.
براتی گفت: با توجه به استقبال ستاد مرکزی اربعین از این پژوهش، مقرر شد نتایج آن برای ستاد مرکزی ارسال تا در برنامه‌ریزی‌های اربعین سال آینده از آن بهره‌برداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی