224 پروژه عمرانی در شهرهای جدید به بهره برداری رسید


224 پروژه عمرانی در شهرهای جدید به بهره برداری رسید

ایران اکونومیست- شرکت عمران شهرهای جدید در طول دولت دوازدهم تعداد 33 مسجد، 11 مدرسه اجتماع محور، 83 مدرسه، 51 زمین ورزشی و 46 پارک در شهرهای جدید احداث و به بهره برداری رسانده است.

224 پروژه عمرانی در شهرهای جدید به بهره برداری رسید

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید طبق گزارش به دست آمده، این شرکت در طول دولت دوازدهم (از سال ۹۶ تاکنون) موفق به ساخت ۸۳ باب مدرسه در ۱۳ شهر جدید شده که ۴ باب در شهر جدید پرند، ۷ باب در شهر جدید بهارستان، ۲ باب در شهر جدید مجلسی، ۱۲ باب در شهر جدید گلبهار، ۷ باب در شهر جدید سهند، ۳ باب در شهر جدید عالیشهر، ۳ باب در شهر جدید اندیشه، ۲۲ باب در شهر جدید پردیس، ۹ باب در شهر جدید هشتگرد، ۸ باب در شهر جدید فولادشهر، ۳ باب در شهر جدید صدرا، ۲ باب در شهر جدید امیرکبیر و یک باب در شهر جدید علوی در این دولت احداث و به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است.

براساس این اطلاعات ۵۱ زمین ورزشی نیز در سه سال گذشته در ۱۳ شهر جدید ساخته و به شهروندان تحویل داده شده است. در این مدت ۴۶ پارک و فضای سبز در ۹ شهر جدید کشور نیز ساخته و به افتتاح رسیده است.

همچنین از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون تعداد ۳۳مسجد در ۱۰ شهر جدید کشور نیز ساخته شده که به ترتیب ۹ باب در سال ۹۶، ۱۸ باب در سال ۹۷ و ۶ مورد در سال ۹۸ به افتتاح رسیده است.

از آنجایی که مدارس اجتماع محور در شهرهای جدید به عنوان هسته های پویای فعالیتی در محله ها، بسترساز کارآفرینی خلاق و مراودات اجتماعی ساکنان این شهرها به شمار می‌روند؛ طی دولت دوازدهم به منظور استفاده از ظرفیت های واحدهای آموزشی برای تمامی ساکنان محلات در ساعت های غیراداری به ویژه سه ماهه تابستان و اجرای طرح فراغت سالم، آموزش و توانمندسازی ویژه دانش آموزان، والدین و دیگر ساکنان محله در زمینه های فرهنگی، ورزشی، کارگاه های آموزشی، کارآفرینی، مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تمامی رده های سنی در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی