گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس به معترضان در شیلی


گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس به معترضان در شیلی

تهران – ایرنا – پلیس شهر سانتیاگو در شیلی برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی، گاز اشک‌آور شلیک و از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، اعتراضات خیابانی در شیلی روز جمعه اوج تازه ای به خود گرفت و معترضان با پوشاندن صورت های خود و در دست داشتن پرچم هایی، ‌ برای ابراز خشم شان از نابرابری اقتصادی و عملکرد دولت راست گرای «سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی، در میدان «پلازا ایتالیا» در شهر سانتیاگو (پایتخت) تجمع کردند.

از سویی، دادگاه یک افسر پلیس شیلی روز جمعه برگزار شد تا به اتهام وارده به وی مبنی بر جراحت واردن کردن به چشم یکی از معترضان رسیدگی شود.

گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس به معترضان در شیلی

در این دادگاه، افسر پلیس «پابلو کارواجال» به طور رسمی به شلیک به چشم چپ یک معترض از فاصله ۲ تا ۵ متری در جریان تجمعی در شهر سانتیاگو، متهم شد.

در دادگاه اعلام شد که این افسر پلیس در واکنش به پرتاب شی از طرف فرد قربانی، به سمت وی تیراندازی کرده است. فردی که به طرفش تیراندازی شده، بینایی چشم اش را از دست نداده است.

در پی آغاز بحران در شیلی، ‌ پلیس استفاده از گلوله های ساچمه ای علیه معترضان را به حال تعلیق درآورده است.

گاز اشک‌آور، پاسخ پلیس به معترضان در شیلی

شیلی در اعتراض به عملکرد رئیس جمهوری و نخبگان این کشور که بخش اعظم ثروت را کنترل می کنند، از چند ماه پیش دستخوش بدترین ناآرامی های اجتماعی از سال ۱۹۹۰ است. در آن سال، شیلی از دیکتاتوری نظامی به دموکراسی تغییر رویه داد.

بخش اعظم اعتراضات روز جمعه شیلی مسالمت آمیز برگزار شد، اما شماری از آن به درگیری بین معترضان و پلیس ضد شورش انجامید و پلیس نیز در واکنش از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرد. ۹۱۰۹

براساس اعلام یک نهاد مستقل شیلیایی موسوم به موسسه ملی حقوق بشر، از زمان آغاز اعتراضات در شیلی، ‌ بیش از ۴۰۰ نفر از ناحیه چشم زخمی شده اند. همچنین در این مدت، در مجموع ۲۹ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل