از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی


از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران با همکاری 100 مسجد و هیئت، تجمع عزاداران فاطمی در میادین پایتخت و اعزام 1100 مبلغ به بقاع متبرکه در فاطمیه دوم و احیای موقوفات فاطمی از مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در 5 بهمن 98 است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در پنجمین روز از بهمن ماه ۹۸:

اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران با همکاری ۱۰۰ مسجد و هیئت/پیشنهاد کمک از سوی دستگاه‌ها را رد کرده‌ایم

از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

آیت‌ الله «مرتضی قائنی» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران از سال 1391 در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود، اظهار کرد: از روز و سال نخست برگزاری این اجتماع تاکنون، از ظرفیت مساجد و هیئت های مذهبی استفاده کرده ایم.

مسئول اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران افزود: همه ساله برای برگزاری این اجتماع بزرگ، نشست های هم اندیشی با حضور ائمه جماعات مساجد، مسئولان هیئت های مذهبی، بسیجیان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین مسئولان برخی از دستگاه های امنیتی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می کنیم و گاهی مسئولان این دستگاه ها پیشنهاد ارائه کمک های مالی را مطرح می کنند که همه را رد کرده ایم و در صورت حیات، در سال های آینده نیز رد می کنیم.

وی اضافه کرد: اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران، امسال با همراهی 100 مسجد و هیئت در روز چهارشنبه، 15 بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.

قائنی گفت: مهدی سماواتی، کاظم غفارنژاد، مجید باقری و سیدمحمد باقری، در اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران، مداحی می کنند و طبق سنوات پیشین، امام جماعت یکی از مساجد فعال در برگزاری این اجتماع، سخنرانی می کند.

وی اضافه کرد: امسال نیز اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران با تشییع نمادین تابوت به یاد مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع غریبانه و دفن مخفیانه آن حضرت(س)، توسط جمعی از روحانیون و طلاب پایان می یابد.

مسئول اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران خاطرنشان کرد: در کنار مردمی و مسجدی بودن این اجتماع، خدمت رسانی روحانیون و طلاب به عزاداران فاطمی نیز به چشم می خورد.

یادآور می شود، اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران در میدان شوش، چهارراه لب خط برگزار می شود.

آغاز نام‌نویسی اعتکاف در حرم امام رضا(ع)+ لینک ثبت‌نام

از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

نام‌نویسی اعتکاف ماه رجب در حرم نورانی امام رضا (ع) آغاز شد و تا ۸ بهمن‌ماه ادامه دارد.

به دلیل استقبال بالای علاقه‌مندان از حضور در آیین اعتکاف ماه رجب در حرم امام رضا (ع) پس از نام‌نویسی از بین داوطلبان قرعه‌کشی به عمل آمده و نتیجه قرعه کشی در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه اعلام می‌شود. متقاضیان طی 3 سال گذشته انتخاب و در مراسم شرکت نکرده‌اند حق حضور در مراسم اعتکاف رضوی را ندارند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اعتکاف حرم امام رضا (ع) به نشانی etekaf.razavi.ir و یا با ارسال عدد ۸ به سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۸۰۳۰ برای ثبت‌نام اقدام کنند. نتایج قرعه کشی از طریق پیامک و سایت اعتکاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مراسم معنوی در مسجد جامع گوهرشاد حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار و به جز حرم مساجد صدیقی‌ها، مسجد الرضا (ع) مصلی، مسجد ملا هاشم، مسجد الرضا (ع) خواجه ربیع، مسجد الرضا (ع) احمد آباد و مسجد امام خمینی (ره) تحت پوشش آستان قدس رضوی میزبان معتکفان هستند.

تجمع عزاداران فاطمی در میادین پایتخت

روز چهارشنبه، ۹ بهمن‌ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، هیأت‌های عزاداری در دو میدان بزرگ تهران تجمع می یابند.

براساس این گزارش، از ساعت ۹:۳۰ صبح این روز، اجتماع بزرگ هیأت‌های عاشورای فاطمی و یادبود شهدای مقاومت با حضور منصور ارضی، محمود کریمی، سعید حدادیان، حسین سازور و احمد نیکبختیان در میدان هفت‌تیر برگزار می‌شود.

از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

همچنین از ساعت ۱۲ این روز نیز تجمع عزاداران فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی و مداحی محسن طاهری، عبدالرضا هلالی، امین مقدم، روح‌الله بهمنی و محمدحسین حدادیان در میدان فاطمی (جهاد) برگزار می‌شود. این مراسم همراه با اقامه نماز ظهر و عصر است.

از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

اعزام ۱۱۰۰ مبلغ به بقاع متبرکه در فاطمیه دوم/ موقوفات فاطمی احیاء می‌شود

همایش بزرگ «سوگواره یاس نبوی» ویژه مبلغان فاطمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام «هادی شفیع زاده» در این مراسم بیان کرد: دو سال پیش رایزنی کردیم که میزبان سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی با حضور طلاب و مبلغان باشیم، مقدمات کار انجام شد ولی سه چهار روز قبل مراسم اعلام کردند که با توجه به سفر ایشان به عراق نمی توانیم خدمت ایشان باشیم.

معاون اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرذ: رزق ما بود که امروز میزبان خانواده این شهید بزرگ و همچنین خانواده شهید ابومهدی المهندس و شهید شهروز مظفری باشیم، زیرا که ما هرچه داریم به برکت خون مطهر شهدا است.

حجت الاسلام شفیع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که سازمان اوقاف مروج فرهنگ فاطمیه است، عنوان کرد: در این سوگواره یاس نبوی امسال بیش از 1100 نفر از مبلغان سازمان اوقاف در ایام فاطمیه دوم در بقاع متبرکه مشغول تبلیغ و ترویج دین خواهند شد.

وی با بیان این که درصد کمی از موقوفات به نام حضرت زهرا(س) است، گفت: در ایام دهه آخر صفر که با دهه وقف تداخل داشت به همت سرگروه استان ها کارگروه جهادی وقف تشکیل شد و 42 وقف منفعتی در سراسر کشور راه انداخته شده است.

معاون اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: تلاش داریم تا بتوانیم با ثبت موقوفاتی و با تبلیغ در این عرصه، احیاگر وقف فاطمی باشیم.

شانزدهمین مرحله سیر مطالعاتی تفسیر نمونه برگزار می‌شود

از خیز مساجد و هیئت‌ها برای عاشورای فاطمی تا آغاز نام‌نویسی اعتکاف در آستان قدس رضوی

مرحله شانزدهم از دوره غیرحضوری «سیر مطالعاتی تفسیر نمونه» از جلد ۲۵ این تفسیر گرانقدر برگزار می‌شود.

طباطبایی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره غیرحضوری «سیرمطالعاتی تفسیر نمونه» افزود: این دوره غیرحضوری با هدف انس با معارف قرآن کریم از جلد ۲۷ تفسیر نمونه آغاز شد و اکنون همراهان طرح در حال مطالعه جلد ۲۵ این تفسیر شریف هستند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: سؤالات هر مرحله در سایت و کانال جامعه الزهرا(س) بارگذاری می‌شود و شرکت‌کنندگان پاسخنامه‌های خود را از طریق رایانامه یا به صورت حضوری به اداره قرآن وحدیث ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امکان شرکت افرادی که از شرکت در این طرح بازمانده اند، با ارائه پاسخنامه مراحل سابق همراه با پاسخنامه این دوره وجود دارد، گفت: مهلت ارائه پاسخنامه مرحله شانزدهم تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: طلاب می‌توانند جهت دریافت دفترچه مراحل این دوره به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی مراجعه کرده یا از طریق سایت و کانال جامعه الزهرا علیهاالسلام، سؤالات را دریافت کنند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان