خطر سکته‌ قلبی و مغزی را کاهش دهید


خطر سکته‌ قلبی و مغزی را کاهش دهید

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: با آموزش شیوه صحیح زندگی و در صورت لزوم تجویز دارو می‌توان میزان خطر سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش داد.

آفتاب‌‌نیوز :

سیمین سیاح پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر گفت: ارزیابی و مدیریت خطر ده‌ساله سکته‌های قلبی و مغزی با استفاده از اطلاعاتی از جمله فشارخون، دیابت، کلسترول خون و مصرف دخانیات برای افراد بالای 30 سال در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افزود: افراد بالای 30 سال که دارای یکی از عوامل خطر دیابت، فشارخون بالا، دور کمر 90 سانتی‌متر یا بیش از آن، مصرف دخانیات و الکل، نارسایی کلیوی و حوادث قلبی _عروقی زودرس در افراد درجه‌یک خانواده هستند در معرض خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی قرار داشته که لازم است جهت ارزیابی خطر 10ساله به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

سیاح تاکید کرد: در این خدمت که ویژه افراد 30سال به بالا است به فرد گفته می‌شود که با توجه به مقدار فشارخون، قند خون و میزان BMI (شاخص توده بدنی) وی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی در طی ده سال آینده چه میزان خواهد بود.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار کرد: مصرف دخانیات، الکل، تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی از عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر هستند.

این کارشناس یادآور شد: در همین راستا نشست آموزشی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر جهت مراقبین سلامت مرکز بهداشت در سالن مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...