فرآیند انتقال میدان میوه و تره‌بار ایلام رضایت‌بخش نیست


فرآیند انتقال میدان میوه و تره‌بار ایلام رضایت‌بخش نیست

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از طولانی شدن روند انتقال میدان میوه و تره‌بار شهر ایلام انتقاد کرد و گفت: با وجود پیگیری‌ها، بازدیدها و نشست‌های مکرر از سال گذشته تاکنون هنوز این امر محقق نشده است.

حیدر نعمتی روز شنبه در نشست بررسی انتقال صنوف مزاحم استان ایلام اظهار داشت: با توجه به کلنگ‌زنی این طرح در دهه‌فجر سال قبل انتظار داشتیم با پیگیری‌ها و مذاکرات انجام گرفته این طرح به سرانجام برسد و به دلیل وجود ۲ میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر ایلام علاوه بر ساماندهی این وضعیت و کاهش بار ترافیکی شهر امر نظارت و تثبیت قیمت میوه نیز محقق شود اما هر بار به دلایل مختلفی اجرای این طرح به تعویق افتاد.

وی افزود: این پروژه از نیازهای شهر ایلام است و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های مجاور نیز میوه مورد نیاز را از شهر ایلام تامین می‌کنند موجب افزایش قیمت میوه و تره‌بار شده است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: نظارت، کنترل و تثبیت قیمت در ۲ میدان میوه شهر ایلام مشکل بوده و اجرای این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است.

نعمتی عدم همراهی اتحادیه، بالا بودن قیمت زمین پیشنهادی و تعلل دستگاه‌های مرتبط را از جمله دلایل اصلی اجرایی نشدن این طرح برشمرد.

وی یادآور شد: در نشست‌های متعدد همه مسئولان با روند اجرای طرح موافقت می‌کنند اما هنگام اجرا به دلایل مختلف هربار از انجام آن سرباز می ‌نند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از کلنگ زنی بی‌مورد این طرح گفت: آن زمان مشکل زمین طرح هنوز برطرف نشده و قیمت آن نیز نهایی نشده بود اما اصرار بر کلنگ‌زنی موجب انتظاراتی برای اجرای طرح شد.

نعمتی از رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و شهرداری ایلام خواست پیگیری‌های لازم را برای اجرای این طرح بنا به ضرورت نیاز استان انجام و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت زمین اطراف شهر ایلام و همچنین منافع برخی از اعضای اتحادیه میوه و تره‌بار ایلام مانع اصلی اجرای این طرح در شهر ایلام است و هربار با کارشکنی برخی از اعضای اتحادیه این طرح بی‌نتیجه مانده است.

این در حالی است که تا چندی قبل بر اساس آمار قیمت میوه و تره‌بار ایلام نسبت به سایر استان‌های کشور از افزایش بیشتری برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج