همکاری تعزیرات با سازمان‌های متولی درمورد لبنیات سنتی


همکاری تعزیرات با سازمان‌های متولی درمورد لبنیات سنتی

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: لبنیات سنتی یکی از دغدغه های این سازمان است و مبدا شیرهای سنتی، فاصله آنها تا بازار مصرف، نحوه نگهداری باید مدیریت شود.

سید یاسر رایگانی روز شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوال ایرنا درباره نحوه نظارت تعزیرات بر لبنیات و شیر افزود: بالاترین مرجع در این زمینه وزارت بهداشت است و وزیر بهداشت اعلام کرده که میزان آفلاتوکسین موجود در شیرهای کارخانه ای از استانداردهای جهانی پایین تر است بنابراین مردم با خیال راحت لبنیات مصرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما مربوط به لبنیات سنتی است زیرا مبدا شیرهای سنتی، فاصله آنها تا بازار مصرف، نحوه نگهداری باید مدیریت شود و سازمان تعزیرات در این خصوص با نهادهای متولی همراهی می کند.
رایگانی افزود: واحدهای صنفی عرضه لبنیات سنتی باید اتحادیه داشته باشند و اگر ندارند، اتاق اصناف باید ورود کند تا فعالیت های قانونمندی داشته باشند.
محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو امروز (شنبه) در گفت وگو با ایرنا گفته بود، شیرها و فرآورده‌های لبنی سنتی و فله‌ای مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست زیرا هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد و ممکن است میزان آلودگی میکروبی یا آفلاتوکسین این محصولات بیش از حد مجاز باشد.
آفلاتوکسین‌ (Aflatoxin) قارچی است که اگر میزان زیاد آن از طریق مواد غذایی وارد بدن انسان شود می‌تواند سرطان زا باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم