هندسه خاورمیانه جدید به سبک جبهه مقاومت


هندسه خاورمیانه جدید به سبک جبهه مقاومت

آمریکایی‌ها از سال‌2006 میلادی تلاش کردند تا موضوع مربوط به خاورمیانه جدید یا خاورمیانه بزرگ را که در آن مؤلفه‌های وابسته به نظام سلطه برجسته باشد را در منطقه غرب آسیا مستولی کنند.

به گزارش مشرق، اجتماع میلیونی مردم عراق که روز جمعه در بغداد شکل گرفت، به‌گونه‌ای سمبلیک همزمان با صدمین سالگرد قیام مردم عراق برای بیرون راندن بریتانیا در سال‌1920 بود؛ به بیانی در آن زمان، بریتانیا که ابرقدرتی در گیتی بود، با خروج از منطقه عملاً فروپاشید و از ابرقدرتی به زیر کشیده شد. قیام‌2020 مردم عراق نشانه‌های مشترکی با انقلاب‌1920 دارد. اول اینکه مرجعیت که پرچم دار و پیش قراول خروج نیروهای بیگانه از عراق بودند، دوم اینکه مردم از هر نژاد و مذهبی در این موضوع شرکت کردند و سوم اینکه نیروهای رزمنده انقلابی که امروزه در قالب نیروهای الحشدالشعبی یا بسیج مردمی بروز و ظهور دارند.

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌ها از سال‌2006 میلادی تلاش کردند تا موضوع مربوط به خاورمیانه جدید یا خاورمیانه بزرگ را که در آن مؤلفه‌های وابسته به نظام سلطه برجسته باشد را در منطقه غرب آسیا مستولی کنند اما از آن زمان، ما می‌بینیم که سال‌به‌سال مؤلفه‌های مربوط به مقاومت اسلامی، رنگ و لعاب بیشتری به خود گرفته است به‌گونه‌ای که دوران پیروزی‌ها برای مقاومت آغاز شده است. شکست نیروهای رژیم صهیونیستی که مورد حمایت آمریکا و بریتانیا بودند در برابر حزب‌الله لبنان تا شکست پی‌درپی رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت اسلامی در غزه و شکست جنگ جهانی به رهبری آمریکا و اتحادیه اروپا که با حمایت از جنگ تحمیلی رژیم قبیله‌ای سعودی علیه مردم یمن تدارک دیده شد و شکست‌های مداوم قرارگاه عبری-عربی - غربی در عراق و سوریه، نمونه‌هایی از پیروزی‌های مقاومت بوده است.

امروز ما شاهد آن هستیم که در عراق گام دیگری برداشته شد که ریشه آن به حادثه 13‌دی‌ماه در بغداد بازمی‌گردد. نظام سلطه بر این باور بود که با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌مهندس زمینه برای اضمحلال مقاومت را رقم خواهد زد اما شاهد بودیم که دو روز پس از این اقدام تروریستی جنایت‌آمیز، سیاستمداران عراقی در پارلمان این کشور، قانونی را تصویب کردند که زمینه خروج نیروهای آمریکایی را رقم زد. از سوی دیگر، تظاهرات ضدآمریکایی که روز جمعه در عراق شکل گرفت، در واقع مرحله دوم زمینه‌سازی برای خروج نیروهای آمریکایی است.

یعنی هم همه پرسی است برای اجرایی شدن قانون 13‌دی‌ماه و هم اینکه تاثیرات این اجتماع، به تدریج روی موضوعات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شکل خواهد گرفت. برخی اخبار حکایت از آن دارند که حتی برخی ارتجاع عرب منطقه هم به صراحت اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها تکیه کنند چون آمریکایی‌ها دیگر حتی قدرت دفاع از خود را ندارند و آنچه که در یوم‌الله 8‌ژانویه‌2020 (حمله به پایگاه عین‌الاسد) رخ داد، برای همیشه ابهت دروغین آمریکایی‌ها که در قالب امپراتوری رسانه‌ای شکل گرفته بود را شکست. بنابراین، حتی ارتجاع عرب هم به قدرت نظامی آمریکا نمی‌تواند تکیه کند.

از طرف دیگر، ارتجاع عرب امروز بیش از هر زمان دیگری از تحقیرهای پی‌درپی مقامات آمریکایی علیه خود، به تنگ آمده‌اند و به نظر می‌رسد که این موضوع در کشورهای دیگر نیز تکرار خواهد شد؛ بنابراین منطقه غرب آسیایی را در آینده نه چندان دور خواهیم داشت که براساس آرمان‌های شهیدان مقاومت و مبتنی بر ارزش‌های ملی و اسلامی کشورهای منطقه شکل خواهد گرفت. هندسه نوین قدرت جهانی که از منطقه غرب آسیا در حال شکل‌گیری است، بی‌تردید به گفته دوست و دشمن ناشی از آرمان‌هایی است که سرچشمه زاینده آن‌ها، ایران و انقلاب اسلامی است. در لبنان، یمن، فلسطین، سوریه و عراق و حتی در نیمکره غربی یعنی در آمریکای لاتین، مردم هم به آرمان‌هایی که انقلاب اسلامی ایران صادر کرده، تاسی پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد در آینده، این جمهوری اسلامی ایران است که کانون وحدت بخش مقاومان و مستضعفان و کشورهایی باشد که استقلال را بر وابستگی به قدرت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند.

منبع: صبح نو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام