پیام های تسلیت برخی از کشورهای جهان و ابراز همدردی آنان با دولت و ملت ترکیه


در پی زمین لرزه 6.8 ریشتری که ساعت 20:55 در شهرستان سیویرجه استان الازیغ ترکیه به وقوع پیوست، بسیاری از کشورهای جهان به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفتند

در پی زمین لرزه 6.8 ریشتری که ساعت 20:55 در شهرستان سیویرجه استان الازیغ ترکیه به وقوع پیوست، برخی رهبران، نمایندگی‌های سیاسی، وزیران و سفرای کشورهای منطقه و جهان همدردی عمیق خود را با دولت و ملت ترکیه و خانواده‌ها و نزدیکان جان باختگان ابراز کردند.

مصطفی آکینجی رئیس جمهوری ترک قبرس شمالی در پیام خود اعلام کرد که با دریافت خبر وقوع زمین لرزه در الازیغ ترکیه که موجب جان باختن و مجروح شدن شماری از مردم این کشور شده است، بسیار متاثر شده است.

آکینجی در پیام خود گفت: "به نام شخص خودم و مردم ترک قبرس شمالی برای قربانیان این زمین لرزه از خداوند طلب رحمت و برای بازماندگان آنان و همه مردم ترکیه طلب صبر دارم و تسلیت عرض میکنم. "

کیریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان نیز در پی این زمین لرزه با انتشار یک پیام توییتری اعلام کرد: در پی زمین لرزه مخربی که در ترکیه به وقوع پیوست، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و مردم این کشور با جان و دل همبستگی داریم.

نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان نیز با عرض تسلیت به مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای اش از آمادگی کشورش برای هر نوع کمک رسانی خبر داد.

هاشم تاچی رئیس جمهور کوزوو با انتشار یک پیام توییتری با اعلام اینکه قلبهایشان با خانواده قربانیان زمین لرزه الازیغ و مجروحین این حادثه است، نوشت: کوزوو در چنین لحظات تراژیک در کنار دولت و ملت ترکیه است. کوزوو آماده ارسال کمک های عملیاتی به کشور ترکیه است.

سفیک زافروویچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پیام تسلیتی که به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارسال کرد نوشته است: جناب آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با تاسف و تأثر خبر وقوع زمین لرزه تراژیک در کشورتان را دریافت کردم. دعاهایمان با مردم ترکیه است. به شما، مردم ترکیه و به ویژه خانواده های قربانیان این زمین لرزه تسلیت عرض کرده و از خداوند برای مجروحین طلب شفای عاجل داریم.

استیو پنداروفسکی رئیس جمهور مقدونیه شمالی با انتشار پیامی در رابطه با زمین لرزه الازیغ در توییتر نوشت: به خانواده های و نزدیکان کشته شدگان در زمین لرزه ترکیه تسلیت عرض میکنم. با ترکیه و مردم این کشور همبستگی داریم.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی نیز طی مطلبی با هشتگ اردوغان نوشت از شنیدن خبر وقوع زمین‌لرزه در ترکیه به شدت ناراحت هستیم. ابراز همدردی خود را با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز می‌داریم و آرزومندیم مجروحان حادثه به سرعت بهبود یابند.

پارلمان AND تشکیل یافته از سوی حکومت مکزیک با بولیوی، اکوادور، پرو، کلمبیا و شیلی نیز به علت زمین لرزه در ترکیه به این کشور پیام تسلیت ارسال کرد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خو به خانواده های قربانیان این زمین لرزه تسلیت گفته و با دولت و ملت ترکیه ابراز همدری کرد.

همچنین هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در ترکیه در پیامی اعلام کرد: به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفته و برای مصدومین آرزوی بهبودی داریم. اتحادیه اروپا در کنار ترکیه است.

وان عزیزه وان اسماعیل معاون نخست وزیر مالزی نیز با انتشار پیامی ضمن ابراز تاسف به خاطر وقوع زمین لرزه 6.8 ریشتری در الازیغ اعلام کرد: مردم مالزی، در چنین دوره دشواری در کنار مردم ترکیه بوده و آماده هر نوع کمک به این کشور هستیم.

محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: به ملت دوست و برادر ترکیه به ویژه به بازماندگان قربانیان تسلیت می‌گویم. از خداوند برای جانباختگان طلب رحمت و برای مصدومان، شفای عاجل می‌خواهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک