واگذاری زمین به واحدهای صنفی درقم شفاف شود


واگذاری زمین به واحدهای صنفی درقم شفاف شود

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهاب به اصناف استان باید کاملا شفاف و به دور از هرگونه شائبه تبعیض انجام گیرد.

مهراد غضنفری روز شنبه درجلسه کارگروه حمایت از رونق تولید درحوزه اصناف بیان کرد: درواگذاری زمین برای استقرار بنکداران در شهرک شهاب قم مشکلات انتقال سند در آینده برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: اتحادیه سوهان‌پزان درمجموع تا ۳ ماه آینده باید روند دستور تهیه نقشه و آغاز عملیات واگذاری را نهایی کند.

غضنفری گفت: مساله بلاتکلیفی واحدهای صنف صافکاران در شهرک صنوف باید تا یک ماه آینده مشخص شده و به شهرک خودرویی منتقل شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز گفت: منطقه‌ای که برای استقرار بنکداران در نظر گرفته شده ۸۰ قطعه می باشد که تاکنون ۵۴ قطعه واگذار شده‌است.

روح الله ابراهیمی تاکید کرد: از این ۵۴ واحد تاکنون ۲ واحد موفق به کسب پایان کار شده و ۲۲ واحد و متقاضی دیگر هم موفق به کسب نقشه طراحی شده‌اند.

وی با اشاره به با واگذاری بخشی از اراضی این شهرک صنعتی به اتحادیه سوهان‌پزان ، اظهار داشت: واگذاری اراضی به این اتحادیه هنوز عملیاتی نشده‌است.

وی تصریح کرد: اختلافات بین راه و شهرسازی و هیات مدیره شهرک صنعتی شهاب درگرفتن پایان کار علت اصلی متوقف شدن واگذاری زمین به سوهانپزان است.

ابراهیمی گفت: بعد از واگذاری اراضی این صنعت به بنکداران و سوهانی‌های استان به تدریج روند انتقال واحدهای صنعتی این شهرک به پهنه های صنعتی دیگر آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین استقرار صنایع سلولزی مرتبط با صنعت چاپ در این شهرک امکان پذیر بوده و در رابطه با انتقال سندی مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: تنها صنایعی می توانند در شهرک صنعتی شهاب مستقر شوند که طبق اساسنامه شهرک در انتقال سند مشکل قانونی نداشته باشند.

ابراهیمی گفت: از مجموع ۲۰۰ هکتار مساحت این شهرک نزدیک به ۹۰ هکتار از آن کاربری صنعتی است و در بین شهرک های صنعتی استان کمترین اراضی صنعتی را داراست.

شهرک شهاب در کیلومتر ۵ آزاد راه قم - تهران واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا