نمایشگاه توانمندی های بانوان، در تراز زنان استان مرکزی برگزار شود


نمایشگاه توانمندی های بانوان، در تراز زنان استان مرکزی برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نمایشگاه توانمندی های زنان استان با پرهیز از نگاه اداری و در تراز زنان استان مرکزی برگزار شود.

بهروز اکرمی، امروز شنبه پنجم بهمن ماه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان استان مرکزی، با اشاره به اینکه برای اولین بار است که نمایشگاه توانمندی بانوان در این سطح در استان مرکزی ترتیب داده شده است، افزود: طبق اعلام شرکت نمایشگاه های استان مرکزی این نمایشگاه به اندازه 192 غرفه ظرفیت دارد و بنای کار را نیز برای این تعداد غرفه قرار می دهیم، اما تلاش خواهیم کرد که در حد توان تعداد غرف با توجه به تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

وی بیان کرد: اگر مسئولیتی پذیرش می شود باید دقیق و درست به انجام برسد، به همین دلیل تمامی دستگاه های اجرایی و ارگان های مرتبط و حاضر در برگزاری این نمایشگاه باید تلاش کنند که این نمایشگاه در حد کمال و در تراز زنان استان مرکزی برگزار شود.

اکرمی با تاکید بر اینکه به دنبال برگزاری نمایشگاه در حد یک اسم نیستیم و نباید به موضوع نگاه اداری داشت، گفت: این نمایشگاه هیچ گونه منفعت شخصی برای فردی ندارد بلکه یک کار کاملا اجتماعی و فرهنگی است که باید برای برگزاری آن به بهترین شکل ممکن تلاش کرد.

وی بر لزوم توجه به مباحث ایمنی در این نمایشگاه تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه به صورت رایگان برای شرکت کنندگان ترتیب داده شده است و صرفا برای نمایش توانمندی بانوان استان است و به غیر از موارد محدود هیچ گونه فروش کالا و خدمت نباید در آن انجام گیرد، در این فضا قرار نیست هر فردی هر چه دارد به فروش برساند بلکه باید نمایشگاه به معنای واقعی آن اجرایی شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید حتی در صورت همپوشانی، زنان توانمند حوزه کاری خود را معرفی می کردند، ولی تعدادی از آنها اینکار را انجام ندادند که نشان از عدم شناخت آنها نسبت به توانمندی بانوان دارد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: برای برگزاری این نمایشگاه از تمامی دستگاه های اجرایی استان مرکزی 373 نفر معرفی شدند که با غربالگری صورت گرفته طبق معیارهای انتخاب همچون افرادی که کمترین حضور را در نمایشگاه ها داشته اند یا زنان سرپرست خانوار، 289 نفر پذیرفته شدند.

زهرا فرجی با بیان اینکه نمایشگاه در 215 غرفه پیش بینی شده است که با توجه به تعداد شرکت کنندگان باید تدبیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه صورت گیرد، افزود: 199 نفر متقاضی در اراک و 90 نفر از شهرستان های استان برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه 21 دستگاه اجرایی علیرغم مکاتبه دفتر بانوان برای معرفی زنان توانمند استان مرکزی، پاسخی ارسال نکردند، افزود: فعالان 36 رشته همچون صنایع دستی، صنایع غذایی و تبدیلی و ... در نمایشگاه حاضر خواهند بود. 45 درصد از شرکت کنندگان در حوزه صنایع دستی، 16 درصد در حوزه منسوجات و مد و لباس، 16 درصد صنایع تبدیلی، غذایی و عرقیجات و 23 درصد در سایر رشته ها و فعالیت ها در نمایشگاه حاضر هستند.

فرجی برگزاری برنامه هایی چون کارگاه های آموزش حقوق شهروندی، کارگاه طب سنتی، کارگاه نشاط اجتماعی، کارگاه پیشگیری از سرطان های شایع زنان، کارگاه توانمند سازی زنان در حوزه فضای مجازی، ایستگاه سلامت، خانه بازی و ... را از جمله فعالیت های جانبی در 5 روز برگزاری نمایشگاه برشمرد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه هزاوه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز بیان کرد: صندوق کار آفرینی امید ضمن حضور در نمایشگاه تلاش خواهد کرد که با شناسایی طرح های خوب و توجیه پذیر از نظر اقتصادی تفاهم نامه ای به منظور تجهیز منابع با کارآفرینان و زنان توانمند داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد که شهرداری اراک امکانات ایاب و ذهاب از مناطق مختلف شهر بویژه مناطق حاشیه ای به نمایشگاه را فراهم کند تا شهروندان در ایام برگزاری نمایشگاه(5 تا 9 اسفندماه) به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه