پروژه ساخت مسکن برای قشر کم در آمد به همت آستان قدس حسینی


پروژه ساخت مسکن برای قشر کم در آمد به همت آستان قدس حسینی

شرکت خیرات السبطین وابسته به آستان قدس حسینی از ادامه کار پروژه ساخت مسکن برای فقرا در مسیر بین استان کربلاء و بابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از imamhussain، مهندس علی طه، مدیر این پروژه در این باره در گفت وگو با سایت رسمی آستان امام حسین(ع) بیان کرد: آستان تلاش می کند که هر چه سریعتر این پروژه تکمیل شود. این پروژه در راستای تهیه تعداد واحد های مسکونی بیشتر برای حل بحران مسکنی است که اقشاری با منابع درآمدی محدود با آن مواجه هستند.

به گفته علی طه این پروژه در دو مرحله در حال اجرا است که میزان رشد مرحله اول آن به بیش از سی درصد رسیده است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 13 هکتار اجرا می شود و شامل ساخت هزار منزل مسکونی با طراحیها و متراژهای متفاوت و یک مرکز بهداشتی، مدرسه و پارک است.

مهندس فیصل علی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کمبود مسکن در عراق بین دو تا دو و نیم میلیون واحد مسکونی تا سال 2020 است و این آمار در مقایسه با تعدادی از کشورهای همسایه بسیار وحشتناک است و دولت پاسخگوی رفع این کمبود نیست.

وی ادامه داد: اقشاری در سطح جامعه هستند که نمی توانند واحد های مسکونی را که شایستگی آن را دارند، داشته باشند از جمله قشر فقیر جامعه، از این رو آستان قدس حسینی اقدام به تأمین مسکن برای فقرا نموده است که امیدواریم موسسه های خیریه نیز در چنین پروژه هایی که به نفع فقرا است، همکاری کنند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس