نخستین همایش علمی بین المللی با عنوان «قرآن کریم در مطالعات شرق شناسی»


نخستین همایش علمی بین المللی با عنوان «قرآن کریم در مطالعات شرق شناسی»

آستان مقدس حضرت عباس(ع)، نخستین همایش علمی بین المللی «قرآن کریم در مطالعات شرق شناسی معاصر - رویکردهای انتقادی به دایره المعارف قرآن (لیدن)» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، نخستین همایش علمی بین المللی «قرآن کریم در مطالعات شرق شناسی معاصر - رویکردهای انتقادی به دایره المعارف قرآن (لیدن)» به همت دارالرسول الاعظم و مرکز اسلامی مطالعات راهبردی وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) برگزار می شود.

این همایش با شعار «إنْ هو إلّا ذکرٌ وقرآنٌ مبین» (این کتاب چیزی جز ذکر الهی و قرآن روشن نیست» با حضور پژوهشگران و محققان و علاقه مندان به قرآن کریم در روزهای پنجم و ششم تیر 1399 (مطابق با 25 و 26 ژوئن سال 2020) برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این همایش بررسی و نقد، ارزیابی و روش شناسی دایره المعارف قرآن لیدن است. این کتاب که به عنوان یک تولید علمی درباره قرآن کریم، جایگاه دینی و قانون آن نزد مسلمانان سخن می گوید، به پژوهشگران و دانشجویان دانشگاهی غربی ارایه شده است.

نظارت و توسعه تحقیقات و مطالعات شرق شناسی معاصر در قرآن و بررسی آنها از نظر روش شناختی و علمی بر اساس یک روش علمی معاصر، نقد تحقیقات و مطالعات شرق شناسی قرآن کریم در دایره المعارف لیدن، ارزیابی دایره المعارف لیدن با مطالعات منتشر شده به زبان عربی و زبان انگلیسی، کمک به کاهش تاثیر منفی برخی تحقیقات و مطالعات موجود در این دایره المعارف با تکیه بر قرآن، سنت و داده های تاریخی ، تقویت فعالیت پژوهشی قرآنی و حمایت از آن با جذب پژوهشگران متخصص و همکاری با مراکز پژوهشی و موسسه های آموزشی دانشگاهی و حوزوی از جمله اهداف این همایش است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!