فعالیت‌های عزاداری و فرهنگی آستان مقدس عباسی


فعالیت‌های عزاداری و فرهنگی آستان مقدس عباسی

در راستای زنده نگه ‌داشتن یاد و نام اهل ‌بیت (علیهم ‌السلام)، آستان مقدس عباسی اقدام به فراهم کردن بیش از 20 دستگاه اتوبوس به مقصد شهر القاسم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، در راستای زنده نگه ‌داشتن یاد و نام اهل ‌بیت (علیهم ‌السلام)، آستان مقدس عباسی اقدام به فراهم کردن بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس به مقصد شهر القاسم کرد. این اقدام به مناسبت بزرگداشت سالگرد وفات امامزاده حضرت قاسم ‌بن ‌موسی الکاظم (علیهما ‌السلام) صورت گرفت. آستان مقدس عباسی همیشه در برنامه‌های وفات و شهادت اهل بیت (علیهم السلام) در خارج از شهر کربلا، سعی در فراهم کردن تسهیلات برای شرکت کنندگان دارد.

اتوبوس‌ها تعداد زیادی از اهالی شهر مقدس کربلا را به شهر القاسم منتقل کردند تا در مراسم عزاداری که هر ساله اهالی عراق آن را گرامی می ‌دارند، شرکت کنند.

در همین زمینه مسئول بخش شعائر و موکب های حسینی وابسته به دو آستان مقدس حسینی و عباسی با هماهنگی اداره امور حرم حضرت قاسم‌ بن ‌الکاظم (علیهما السلام) اقدام به زمان‌ بندی حرکت دسته‌ها و موکب‌های اهالی شهر کربلا برای ورود و خروج به شهر القاسم نمود.

ضمنا بخش شعائر و موکب های حسینی به این مناسبت، اقدام به برپایی نمایشگاه عکس با عنوان: "عاشورا رمز جاودانگی" کرده است. در این نمایشگاه ۴۰ تصویر از هنرمندان داخل و خارج از کربلا به نمایش درآمده است. این تصاویر به شیوه هنرمندنه ‌ای به موضوع شهادت امام حسین علیه‌ السلام، عزاداریها، راهپیمایی میلیونی اربعین، خدمات ارائه شده به زائران به ویژه در ایام محرم و صفر پرداخته‌ اند.

نکته قابل توجه اینکه پیش از این آستان مقدس عباسی، ضریح جدید حرم حضرت قاسم ‌بن موسی ‌الکاظم (علیهما ‌السلام) را طراحی و اجرا کرده است. این ضریح توسط ماهرترین صنعتگران در کارخانه ضریح سازی "الساقی" وابسته به آستان مقدس عباسی، ساخته شده است.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟