گروه جهادی مسجد داودقلی زنجان، غذا دادن به پرندگان در روزبرفی را فراموش نکردند


گروه جهادی حاج قاسم مسجد داودقلی زنجان در اقدامی پرمهر به کوه های زنجان رفته و در یک روز برفی به پرندگان غذا دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، این گروه جهادی با مدیریت حجت الاسلام علی اصغر ولایتی، فعال عرصه های مختلف ازجمله محیط زیست، سعی دارد در شرایط مختلف و عرصه های مختلف ورود کرده و خدمت رسانی کند.

ورود روحانیت به این عرصه از خدمت رسانی، شوق مردم برای همراهی را دوچندان می کند چرا که این فعالیت ها برای مخلوقات بشر و موجودات شریف همه از اخلاق پیامبران است.

علی اصغر ولایتی با اشاره به اینکه فصل زمستان با همه زیبایی های وصف ناپذیرش برای شماری از گونه های جانوری به ویژه پرندگان ریز جثه مخاطراتی را به همراه دارد، گفت: از جمله آنها می توان نایاب شدن مواد غذایی را عنوان کرد که باید به این موجودات توجه ویژه کرد.

گروه جهادی مسجد داودقلی زنجان، غذا دادن به پرندگان در روزبرفی را فراموش نکردند

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان ادامه داد: حتی باید بدانیم قرار دادن غذا در دسترس پرندگان باید تنها به فصل زمستان و هنگام بارش برف ختم شود در غیر اینصورت پرندگان به یافتن غذای آماده عادت کردن و در صورت نبود غذا تلف می شوند.

مسئول گروه جهادی حاج قاسم با اشاره به اینکه این مواد غذایی توسط خود اعضای گروه تهیه شده است، گفت: این خدمات نشان ازعلاقه جوانان به محیط زیست است.

حجت الاسلام ولایتی با اشاره به اینکه حیوانات هم جاندارند و طعم تلخ درد را می چشند، گفت: آنان هم طعم گرسنگی را احساس می کنند، آنها هم مانند انسان ها به دنبال غذا هستند، از خطر فرار می کنند، نیاز به محبت دارند و از زندانی شدن ترس دارند، حتی از پیامبر اکرم (ص) حدیث داریم که هر کس پرنده ای را زندانی کند، خداوند او را مورد لعنت خود قرار می دهد.

گروه جهادی مسجد داودقلی زنجان، غذا دادن به پرندگان در روزبرفی را فراموش نکردند

وی در پایان ضمن تشکر از اعضای گروه جهادی حاج قاسم ازمردم نو دوست تقاضای کمک وهمکاری کرد و افزود: دین مبین اسلام همواره ما را به نیکی و خوبی دعوت کرده است، خداوند متعال از ما انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات، خلیفه و نماینده خود در زمین انتظاراتی دارد، بیایید با خوبی کردن به دیگران و از همه مهم تر حیوانات من جمله این وظیفه الهی را انجام دهیم. احادیث و روایات زیادی در مورد محبت کردن به حیوانات وجود دارد، چه بسا خداوند وعده بهشت و بخشیده شدن کل گناهان را برای یک لحظه خوبی کردن به حیوانات می دهد، اینها همه نشان از عزیز بودن حیوانات نزد خداوند متعال است ومحیط زیست از سرمایه های بزرگ وارزشمندما محسوب میشود

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا