«سوگواره یاس نبوی» در 420 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود


 «سوگواره یاس نبوی» در 420 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود

حجت الاسلام علیزاده از اجرای سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور در 420 بقعه متبرکه گیلان خبرداد.

حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: به‌منظور ترویج و تبیین فضائل فاطمی، سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۶ بهمن در ۴۲۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این طرح تا ۱۱ بهمن جاری ادامه خواهد داشت گفت: در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اوقاف گیلان همکاری دارند.

وی افزود: مبلغین اعزامی از قم در بقاع شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت(علیهما السلام) می‌کنند.



حجت‌الاسلام علیزاده گفت: از مبلغین اعزامی و بومی در برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه، متشکل از غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به‌ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای بهره برده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: طرح سوگواره یاس نبوی شامل برگزاری محافل قرائت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(سلام الله علیه) است.

وی یادآور شد: با توجه به شرائط حساس ایران و منطقه و لزوم بصیرت انقلابی و دینی هرچه بیشتر مردم به‌ویژه لزوم تبلیغ و ترویج اندیشه‌های اسلام ناب محمدی و جلوگیری از هجمه تبلیغاتی دشمن، سعی شده ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، بر تروریست بودن سران آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و در سخنرانی‌ها، مداحی‌ها، تریبون‌ها به موضوع امنیت، بصیرت و مقاومت پرداخته شود و بینش سیاسی مردم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام علیزاده در خصوص ویزه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) گفت: ویژه مراسم روز شهادت این بانوی بزرگ از ساعت ۱۰صبح روز چهارشنبه(۹ بهمن) با حضور گسترده هیئت‌های عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار شده و با اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر خاتمه یابد.

وی خاطرنشان ساخت: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(سلام الله علیه) در مراسم و اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) ۲ ساعت مانده به اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا بویژه شهدای حرم و شهدای امنیت، در ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده از اجرای طرح تبرکات فاطمی در قالب سوگواره یاس نبوی خبر داد و گفت: این طرح با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا( سلام الله علیه) در توجه به محرومین و نیازمندان و انفاق به محرومین ارجا می شود.

وی اظهار کرد: در طرح تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: تمامی بقاع متبرکه‌ای که اقدام به برگزاری سوگواره یاس نبوی می‌کنند، حداقل ۱۸بسته غذایی، به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا( سلام الله علیه) تهیه و توزیع کنند.

پایان پیام/162

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا