نماینده اصلاح‌طلب: شرافت و حیثیت اروپا در برجام زیر سوال‌رفت


نماینده اصلاح‌طلب: شرافت و حیثیت اروپا در برجام زیر سوال‌رفت

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه حیثیت اروپا در برجام به دلیل اتکا به آمریکا به تاراج رفته است گفت: شرافت و حیثیت آن‌ها در عرصه بین‌الملل زیر سوال رفته و ماهیت ناتوان و ضعف‌شان را نشان دادند.

خبرگزاری فارس: سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان در موضوع برجام نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشور‌های اروپایی با وجود آنکه همواره با جمهوری اسلامی ایران رفتاری داشته‌اند، اما عملکرد آن‌ها در برجام، ضعف آن‌ها را در مقابل آمریکا بیش از پیش نشان داد.

وی افزود: ضعف، نداشتن استقلال و ماهیت وابسته اروپایی‌ها باعث شد تا با کوچکترین اعمال فشار آمریکا در برجام نسبت به این توافق این اقدامات را انجام دهند که این نشان دهنده ناتوانی آن‌ها در تأمین استقلال و امنیت‌شان است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان برای تحت فشار قرار دادن تهران اظهار داشت: قطعاً سیاست خارجی کشورمان نسبت به مواضع اخیر اروپایی‌ها سکوت نخواهد کرد و موضع‌گیری روشنی داشته، کما اینکه وزیر امور خارجه اعلام کردند که اروپا پس از آن فروش شرافت خود و از دست دادن جایگاه اخلاقی و حقوقی خود با فشار‌های بیشتری از طرف آمریکا مواجه خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهدات‌شان در قبال ایران، تهران در چند مرحله به آن‌ها فرصت داد تا تعهدات‌شان را در برابر جمهوری اسلامی انجام دهند که باز هم شاهد عدم ایفای وظایفشان بودیم و به جز حرف، اقدامی و عملی نکردند لذا پنجمین گام را به عنوان آخرین گام کاهش تعهدات برجامی برداشتیم.

حسینی گفت: مجلس، حمایت قاطع و کاملی را از اقدامات دولت در مورد کاهش تعهدات برجام داشته و خواهد داشت و قطعا ۳ قوه در برابر اقدامات اروپایی‌ها ساکت نخواهد بودند.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران و حقانیت آن در بحث هسته‌ای در عرصه بین‌الملل برای همگان روشن است ضمن اینکه ثابت شده است که اروپایی‌ها در قبال ایفای وظایفشان نسبت به جمهوری اسلامی کوتاهی کرده و با بیان حرف‌های توخالی ناتوانی اشان را نشان دادند و به همین دلیل حیثیت آن‌ها به خطر افتاده و در حال تکاپو هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی تمامی تعهداتش را در برجام انجام داد، ولی به دلیل عدم اجرای وظایف طرف مقابل گام به گام به شرایط قبل بازگشتیم؛ این در حالی است که داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و طبیعی ایران است که با شرایط بوجود آمده بار دیگر این حق جمهوری اسلامی ثابت شد.

وی اظهار داشت: چهره حقیقی اروپایی‌ها در این زمینه با عدم استقلال و اتکای‌شان به آمریکا و تکرار بدعهدی‌شان و به تعبیری تاراج حیثیتشان در عرصه بین الملل روشن شده است.

حسینی گفت: برجام دستاورد چندجانبه‌گرایی بوده است که در این توافق ایران بنا به بدعهدی بنا طرف اروپایی به کاهش تعهداتش اقدام کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها در برجام فرصت‌سوزی‌کردند و نشان دادند فقط حرف می‌زنند و در پشت اظهاراتشان عملکردی وجود ندارد؛ ضمن اینکه با عدم ایفای تعهداتشان، اینک شرافت و حیثیت خود را بیش از پیش زیر سوال بردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول