آموزش و پرورش استان کرمان پیشگام آموزش مهارت های زندگی در دوره اول ابتدایی


آموزش و پرورش استان کرمان پیشگام آموزش مهارت های زندگی در دوره اول ابتدایی

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد: آموزش و پرورش استان کرمان پیشگام آموزش مهارت های زندگی در دوره اول ابتدایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلام رضا رشیدی گفت: طرح ((مدرسه شاد، زندگی بانشاط )) با استفاده از ظرفیت های هنری در مدارس کرمان اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان به منظور پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با مشارکت یکی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح آموزش مهارت های زندگی در قالب فعالیت های جذاب و اثر بخش هنری در مدارس ابتدایی کرمان به اجرا در می آید.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: با توجه به اثر بخشی و ماندگاری آثارهنری و نقش فعالیت های هنری در انتقال مفاهیم اساسی زندگی در این حوزه، از هنر نمایش بهره گرفته شده و مهارت هایی مانند کنترل خشم، مدیریت اضطراب، حل مسئله، جرات مندی و ... در این قالب ارائه می شود که برای دانش آموزان بسیار جذاب و لذت بخش است.

رشیدی همچنین به تأثیر این شیوه آموزش در ایجاد روحیه نشاط و شادابی کودکان اشاره کرد و گفت: به دلیل ایجاد فضایی شاد، همچنین مشارکت دانش آموزان در اجرای برنامه ها شرایطی فراهم شده است تا دانش آموزان ساعات خوبی را سپری کنند و ضمن فراگیری مهارت هایی که با سلامت روان آن ها ارتباط دارد روحیه نشاط ، شادابی و امید به زندگی در آن ها تقویت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج