مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به پایان رسید


مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به پایان رسید

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با خوراندن قطره به 470 هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی زیر پنج سال سیستان وبلوچستان به اتمام رسید.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از ۲۸ دی به مدت یک هفته در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: به برکت تلاش‌ها و مدخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری اجرایی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هزار و ۳۵۰ تیم بهداشتی این دانشگاه به صورت خانه به خانه اقدام به خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان کردند.

وی خاطر نشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم اسفند به مدت چهار روز اجرا خواهد شد و تمامی کودکان ایرانی وغیر ایرانی قطره فلج اطفال را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان