از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید


سوختگی از درد ناک ترین درد ها می باشد که در بیشتر موارد باعث چین و چروک، اسکار و زخم در بدن می شود که رفع جای آن کار دشوار است و به صبر و تحمل نیاز دارد و درمان سوختگی و بهبود جای زخم روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب شما را با راه های  موثر جهت رفع جای سوختگی از روی پوست آشنا خواهیم کرد. روش های از بین بردن جای سوختگی همانطور که روش های...

سوختگی از درد ناک ترین درد ها می باشد که در بیشتر موارد باعث چین و چروک، اسکار و زخم در بدن می شود که رفع جای آن کار دشوار است و به صبر و تحمل نیاز دارد و درمان سوختگی و بهبود جای زخم روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب شما را با راه های موثر جهت رفع جای سوختگی از روی پوست آشنا خواهیم کرد.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

روش های از بین بردن جای سوختگی

همانطور که روش های طبیعی جهت از بین بردن خط اخم، از بین بردن آکنه، از بین بردن پف زیر چشم و از بین بردن فوری جوش بسیار موثر می باشد برای سوختگی نیز روش های طبیعی و موثری وجود دارند که باعث بهبود جای سوختگی می شوند در این مقاله به این روش ها می پردازیم.

روغن بادام

به منظور رفع جای سوختگی می توانید روغن بادام را بر روی زخم ماساژ دهید برای رسیدن به نتیجه مطلوب و کوچک تر شدن زخم دو بار در روز از ماساژ روغن بادام استفاده کنید، البته ناگفته نماند بادام برای مو نیز بسیار مفید است.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

روغن اسطوخودوس

استفاده از روغن اسطوخودوس به کم رنگ و کوچک تر شدن زخم کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین روغن اسطوخودوس را بر روی پارچه یا یک گاز بمالید سپس هر چند ساعت یک بار بر روی محل سوختگی قرار دهید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

جودوسر

استفاده از جودوسر هنگامی محل سوختگی رو به بهبود است و دچار خارش شده است بسیار مناسب است، بنابراین به آب وان حمام یک فنجان جو اضافه کنید سپس به مدت بیست دقیقه داخل آن دراز بکشید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید اما اگر قسمتی کوچکی از پوست تان دچار سوختگی شده است به یک کاسه آب مقداری کمی جو اضافه نمایید سپس ناحیه آسیب دیده را در آن قرار دهید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

روغن نارگیل و لیمو

در صورتی که ناحیه سوخته روی پوست تاول زده است به منظور درمان آن بهتر است مقداری روغن نارگیل و آب لیمو با هم مخلوط کنیدسپس ترکیب حاصل را بر روی نواحی آسیب دیده بمالید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

سیب زمینی

سیب زمینی به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی به بهبود زخم کمک می کند بنابراین پوست زمینی را بکنید و بر روی نواحی سوخته قرار دهید.

ماست

از موثر ترین مواد طبیعی برای از بین بردن جای سوختگی ماست می باشد بنابراین دو قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق چای خوری پودرجو را با هم مخلوط نمایید و بر روی محل سوختگی اعمال کنید همچنین به منظور عملکرد بهتر می توانید به ترکیب حاصل آب لیمو نیز اضافه کنید استفاده از این ماسک به صورت منظم به مدت پانزده روز به حذف جای سوختگی کمک شگفت انگیزی می کند.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

آلوئه ورا

آلوئه ورا سبب بهبود زخم های ناشی از سوختگی می شود و به از بین بردن سلول های مرده و باز پوست کمک شایانی می کند همچنین آلوئه ورا دارای خواص ضد عفونی کننده نیز است، می توانید ژل آلوئه ورا بر روی پوست آسیب دیده به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و به منظور رفع جای سوختگی به شکل کاملا این روش را تا زمان بهبود انجام دهید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

دانه های زغال اخته

دانه های زغال اخته به از بین بردن اثر سوختگی کمک شایانی می کند بنابراین به مدت یک شب این دانه های پر خاصیت را خیس کنید و به یک خمیر تبدیل نمایید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی نواحی سوختگی قرار دهید پس از خشک شدن خمیر آن را با آب بشویید به صورت مرتب از این روش استفاده کنید تا از شر جای سوختگی خلاص شوید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

زردچوبه

از دیگر روش های طبیعی موثر جهت درمان جای سوختگی استفاده از زردچوبه می باشد از این رو به نسبت یکسان و مساوی زردچوبه، ماست و جو را با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی محل سوختگی قرار دهید تا اثرات آن را مشاهده کنید.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

عوارض ناشی از سوختگی

همانطور که می دانید سوختگی جزئی خودش خوب می شود و به مراقبت های پزشکی هم نیاز ندارد اما محو کردن جای سوختگی درجه دو و سه و یا سوختگی های شدید تر به مراقبت های پزشکی نیاز دارد زیرا ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشد:

عفونت :سوختگی ممکن است سبب ورود باکتری و آلودگی ها به بدن می شود هر چند عفونت ناشی از سوختگی ممکن است جزئی باشد اما در برخی موارد به عفونت های شدیدتری مانند سپتیسمی یا گَندخونی تبدیل می شود و سپتیسمی زمانی ایجاد می شود که عفونت وارد خون شده است که می تواند کشنده باشد.

از دست دادن آب بدن: سوختگی باعث می شود بدن با کم آبی مواجهه شود و زمانی که بدن آب از دست می دهد بر میزان خون جاری در بدن تاثیر میگذارد.

پایین رفتن دمای بدن : زمانی که پوست دچار سوختگی می شود از دست دادن دمای بدن به هیپوترمی منجر خواهد شد که در هیپوترمی دمای بدن به شکل ناگهانی به حدی پایین می آید که وارد مرحله خطرناکی می شود.

جمع شدن پوست : در زمان بهبودی بافت زخم شکل گرفته می شود و در نتیجه پوست را سفت و جمع می کند و باعث می شود مفصل ها یا استخوان ها سخت حرکت کنند.

انواع سوختگی

درجه یک : سوختگی در این نوع به لایه بیرونی پوست آسیب می زند و قرمزی و درد برجای می گذارند که معمولا در مدت شش روز بهبود می یابند و بر روی پوست اثری از جای زخم نمی ماند.

درجه دو: این نوع سوختگی علاوه بر لایه بیرون پوست به لایه های زیرین نیز آسیب می زند و پوست این دسته از افراد علاوه بر درد و قرمزی تاول نیز می زند و معمولا در طی دو تا سه هفته خوب می شود و البته به احتمال زیاد زخم ایجاد می کند.

درجه سه : این دسته از سوختگی در حقیقت شدیدترین و دردناک ترین نوع سوختگی است و به هر دو لایه آسیب می زنند و امکان دارد به تاندون یا زردپی ها، استخوان ها و حتی اعصاب هم آسیب وارد کند و پوست این دسته از افرادی که به این نوع سوختگی گرفتار می شوند ممکن است سفید یا سیاه بشود و بهبود آن نیاز به زمان طولانی دارد و زخم هم ایجاد می کند.

از بین بردن جای سوختگی را با این روش های طبیعی تجربه کنید

شدت سوختگی و همچنین سرعت عمل در رسیدگی به سوختگی ایجاد شده در بهبود جای سوختگی از اهمیت بالایی برخوردار است و سوختگی درجه اول خود به خود بهبود می یاید و هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد اما سوختگی درجه دوم و سوم امکان اینکه زخم هایی ایجاد کند بسیار زیاد است که درمان هایی مانند: پوشک متراکم و پیوند پوست سبب کاهش دید آن ها می شود و فرایند بهبود را سرعت می دهد و به منظور رفع جای سوختگی از نوع درجه دو یا سه حتما به پزشک مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟