مقتدی صدر تردیدکنندگان در میدان التحریر را سرزنش کرد


مقتدی صدر تردیدکنندگان در میدان التحریر را سرزنش کرد

مقتدی صدر روز جمعه درباره تردیدکنندگان در میدان التحریر توییت کرد و در سرزنش آنها گفت: تصور می‌کردم پشتیبان من و عراق هستید.

به گزارش فانوس، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر که برای تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی با درخواست برای خروج نیروهای بیگانه از کشورش فراخوان داده بود، توییت کرد: ای عراقی‌ها دل ما را خنک کردید و سرهای ما را بالا بردید امید ما را زنده و دشمن ما را خشمگین کردید، خداوند آن را برای شما عمل نیک را نوشت، خدا شما را پاداش دهد خدا به عراق و مردمش خیر دهد.

وی افزود: اما باید تاسف و سرزنش خود را درباره آن دسته از تظاهرکنندگان میدان التحریر و بقیه استان‌ها که به من شک کردند، مطرح کنم کسانی که بعد از خدا پشتیبان آنها بودم تصور می‌کردم آنها پشتیبان من و عراق هستند اما آنها جیره‌خوار خارجی‌ها هستند.

صدر در ادامه توییت خود نوشت: من از هم‌اکنون تلاش خواهم کرد در امور آنها دخالت نکنم نه منفی و نه مثبت تا سرنوشت عراق و خطراتی کهآن را از همه طرف محاصره کرده، در نظر بگیرند.

صدر اضافه کرد: من خشم و برائت خود را از هر سیاستمداری که تلاش می‌کند چوب لای چرخ تشکیل دولتی قوی، مستقل، شفاف و باکفایت که ما را از اشغالگری و مداخلات خارجی دور می‌کند، بگذارد، اعلام می‌کنم، من فقط عاشق میهن و مردم آن هستم، آنها دنبال قدرت و پول هستند، من دنبال پول و مقام نیستم و دنیا را به اندازه عشق به شهادت دوست ندارم.

این در حالی است که صدر از مهمترین حامیان اعتراضات مردمی عراق بود به طوریکه "کلاه آبی‌ها" که تشکیلاتی وابسته به او هستند در میادین تظاهرات حضور داشتند و حمایت لجستیکی از تظاهرات عراقی‌ها فراهم می‌کردند.

برخی رسانه‌ها این موضع‌گیری صدر را به عنوان عقب‌نشینی از حمایت از اعتراضات عراقی‌ها در گامی غیرمنتظره قلمداد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر