58 سال زندان پایان کار چهار مأمور قلابی زورگیر


58 سال زندان پایان کار چهار مأمور قلابی زورگیر

چهار مرد که خود را مامور اطلاعات معرفی کردند تا به خانه زن ثروتمند دستبرد بزنند پای میز محاکمه ایستادند و در مجموع به 58سال زندان و 148 ضربه شلاق محکوم شدند .

58 سال زندان پایان کار چهار مأمور قلابی زورگیر
به گزارش فانوس، رسیدگی به این پرونده از یکم خردادماه امسال به دنبال شکایت یک زن میانسال به نام پریوش آغاز شد .وی که با کلانتری شهرک غرب تماس گرفته بود از چهار مرد ناشناس که خود را مامور معرفی کرده و به زور وارد خانه وی شده بودند شکایت کرد .

مأموران کلانتری بلافاصله به خانه زن تنها در حوالی میدان کاج رفتند و دریافتند ماموران قلابی پس از وارد شدن به خانه وی و بستن دست و پای زن میانسال،سرایدار خانه اش و همسروی قصد سرقت داشتند اما نتوانستد کلید گاوصندوق را پیدا کنند.

پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از پریوش و سرایدار خانه اش پرداخت.

زن میانسال در تشریح ماجرا گفت : سال‌ها است که بعد از فوت همسرم به تنهایی در خانه ویلایی زندگی می کنم. محمد و همسرش نیز به عنوان سرایدار در خانه ام ساکن هستند.

وی ادامه داد : دیشب چهار مرد ناشناس که خود را مامور اطلاعات معرفی کرده بودند به زور وارد خانه ام شدند. آنها دست و پای سرایدار و همسرش را بستند و مرا کتک زدند تا کلید گاوصندوق را بگیرند. اما من مقاومت کردم و با سر و صدای من ، آنها فرار کردند .

مرد سرایدار نیز گفت : وقتی زنگ در خانه به صدا در آمد من مقابل در خانه رفتم و چهار مرد در حالی که اسلحه و بی‌سیم همراه داشتند به زور وارد خانه شدند .آنها می گفتند مامور اطلاعات هستند و به دنبال یک جاسوس می گردند .آنها دست و پای من و همسرم را بستند و همه خانه را گشتند و زن صاحب خانه را نیز به شدت کتک زدند.

وی ادامه داد : آنها لهجه خاصی داشتند و گمان می‌کنم یکی از آنها را بشناسم که چند ماه قبل برای تعمیر کولر به خانه مان آمده بود.

نخستین سرنخ
با اطلاعاتی که مرد سرایدار به پلیس داد تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد و هادی ۲۷ ساله ردیابی و بازداشت شد. وی که خودش را بی اطلاع از این ماجرا نشان می داد و مدعی بود زن ثروتمند را هرگز ندیده وقتی در بن بست اطلاعاتی گرفتار شد ، به طراحی نقشه سرقت اعتراف کرد و سه همدستش را نیز لو داد.

در دادگاه
به این ترتیب چهار متهم در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند .

در آن جلسه صاحب خانه از شکایتش صرف نظر کرد و گفت : اگرچه چهار متهم به زور وارد خانه ام شدند اما چون نتوانستند پولی سرقت کنند از شکایتم گذشت می کنم.

سپس هادی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : من مدتی قبل برای تعمیر کولر به خانه زن ثروتمند رفتم و متوجه شدم در خانه اش گاوصندوق دارد. به همین خاطر نقشه سرقت را کشیدم و برای اجرای آن از دوستانم کمک گرفتم. من وقتی به خانه زن میانسال وارد شودم کلاه بر سر داشتم و عینک زده بودم. به همین خاطر فکر نمی کردم شناسایی شوم.

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: ما خودمان را مامور پلیس اطلاعات معرفی کردیم و به آنجا رفتیم اما نتوانستیم کلید گاوصندوق را پیدا کنیم. وقتی زن میانسال از فرصت استفاده کرد و در حیاط فریاد کشید از ترس فرار کردیم.

سامان 27ساله نیز گفت : وضع مالی بدی داشتم.دختر خردسالم بیمار بود و برای درمان او نیاز به پول داشتم ب.ه همین خاطر وقتی دوستانم پیشنهاد سرقت را مطرح کردند پذیرفتم همراه آنها به خانه زن ثروتمند بروم.

دو متهم دیگر نیز اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه و حمل اسلحه کمری را گردن گرفتند.

در پایان جلسه قضات وارد شور هر یک از متهمان را به 14 و نیم سال زندان و 37ضربه شلاق محکوم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش