خروش سیل مهربانی از ابهر به مناطق سیلزده


خروش سیل مهربانی از ابهر به مناطق سیلزده

زنجان - ایرنا - وقوع بلای طبیعی سیل در روزهای سرد زمستان خانه و کاشانه‌های پر مهر مردم دیار آفتاب، ایثار و رشادت‌ها را بر آب داد، اما سیل مهربانی این بار از درب کارخانجات دروازه شمال‌غرب کشور به سوی جنوب شرق ایران جاری شد.

سیل دی ماه امسال آثاری از تخریب و نابودی و خسارت را بر منازل، ابنیه، زیرساخت ها، مزارع و کشاورزی مردم سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وارد کرده که در قاب تلویزیون می توان قسمت کوچکی از این ویرانی ها را دید.
این سیل ویرانگر با خود غم و غصه، اضطراب، وحشت، بغض به همراه داشت اما ارمغانی شیرین از جنس همدلی و مهربانی، در میان موج های خروشانش برای مردمان زخم دیده به جا گذاشت.
سیل آمد ویران کرد و رفت اما سیل مهربانی در مناطق سیل زده جاری گشته است و خواهران و برادران سیل زده فراموش نشده اند.
پس از سیل ویرانگر موجی پرخروش از نقاط مختلف کشور به مناطق سیل زده روانه شده و هر کس به نوعی به مقابله با سیل ویرانگر برخاسته است که در این میان واحدهای صنعتی شهرستان ابهر نیز احساس مسؤولیت کرده و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به سوی این مناطق روانه کرده اند.
در بین واحد های صنعتی کمک شرکت هایی که محصولات آنها جز سبد مصرفی مردم است چشمگیرتر و تاثیرگذارتر است و شرکت پاک حیات و پارس حیات ابهر که در زمینه تولید محصولات سلولزی، پوشک بچه و شوینده فعال است اقدام به ارسال چند تن از محصولات تولیدی خود به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان کرده تا در روزهای سرد زمستان اندکی از غم و رنج مردم دیار آفتاب کاسته و دل ها را از آلام ویرانگر بتکاند.


۱۹ تن محصولات سلولزی و شوینده در مناطق سیل زده توزیع شد
مسؤول روابط عمومی شرکت پارس حیات ابهر در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: مسؤولان شرکت پارس حیات نیز سعی کرده اند از قافله نوعدوستی، مهربانی و یاری به هموطنان عقب نمانند.
امیرحسین شعبانیان تصریح کرد: یک محموله ۱۹ تنی محصولات این شرکت شامل پوشک، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی و انواع شوینده ارسال و در مناطق سیل زده توزیع شده است.
وی عنوان کرد: ارزش ریالی این محموله بیش از پنج میلیارد ریال است که با توجه به اینکه این محصولات در سبد مصرفی مردم است و در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی جز اقلام استراتژیک محسوب می‌شود، امیدواریم اندکی از آلام هموطنان عزیز را کاسته باشیم.
مسؤول روابط عمومی شرکت پارس حیات تاکید کرد: در چند روز آینده نیز یک محموله به همین میزان به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد که طبق هماهنگی های انجام شده موسسه خیریه مهرآفرین که شعبه ای در این استان دارد مسؤولیت توزیع آن را برعهده خواهد داشت.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمک‌های مردمی ابهر به سیلزدگان استان سیستان و بلوچستان، ابراز کرد: از زمان وقوع سیل مردم شهرستان ابهر نیز با کمک‌های خود به کمک مردم نجیب این خطه شتافتند.
ابراهیم کاظمی با اشاره به اینکه در ۲ محل امامزاده اسماعیل شناط و ساختمان هلال احمر ابهر کمک‌های مردمی جمع آوری می شود، یادآور شد: کارکنان هلال احمر همه روزه از ساعت ۹ صبح تا پس از نماز مغرب و عشا آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: تا امروز میزان کمک‌های نقدی که مردم به هلال احمر تحویل داده اند، ۳۴ میلیون ریال و میزان کمک‌های غیر نقدی جمع آوری شده ۶۲ میلیون تومان بوده است.
کاظمی تاکید کرد: این میزان، تمام کمک‌های ارسالی از شهرستان نیست و تنها کمک هایی است که مردم از طریق هلال احمر به منطقه اهدا کرده‌اند چرا که بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های شهرستان کمک‌های بسیاری از محصولات خود یا سایر محصولات را به منطقه ارسال کرده اند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر بیان کرد: چندی پیش شرکت پیمانکاری برادران رجبی کمک‌های خود شامل برنج، پتو، لوازم بهداشتی را از طریق هلال احمر به منطقه ارسال کرد.
وی در زمینه اعزام گروه های امدادی یادآور شد: تاکنون درخواستی مبنی بر اعزام داوطلبان دریافت نکردیم بااین حال تیم های امداد و نجات و داوطلب آمادگی کامل برای اعزام به کمک رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا