تعیین تکلیف مناطق رمیله و سلیچ برای خروج از محرومیت خدمات شهری/موانع جاده منیوحی به اروندکنار برداشته خواهد شد


تعیین تکلیف مناطق رمیله و سلیچ برای خروج از محرومیت خدمات شهری/موانع جاده منیوحی به اروندکنار برداشته خواهد شد

با حضور استاندار خوزستان و مسوولان استانی و منطقه ایی وضعیت دو منطقه محروم رمیله و سلیچ آبادان تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، نشست بررسی وضعیت اهالی رمیله غربی و همچنین سلیچ آبادان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، مسوولان مربوطه استانی و شهرستانی و معتمدین دو منطقه، شامگاه جمعه در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.

در این نشست پس از ارایه گزارش فرماندار ویژه شهرستان آبادان و ارایه راه حل و پیشنهاد های عملیاتی از سوی او، استاندار خوزستان در راستای رفع مشکلات این مناطق مواردی را در دستور کار قرار داد که پس از بحث و تبادل نظر بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین اهالی رمیله ی غربی و سلیچ، موارد مصوبات این جلسه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

در همین راستا مقرر شد تسری کد آبادی برای کل منطقه ی رمیله به منظور برخورداری از خدمات کامل لحاظ شود تا در اعتبارات ارزش افزوده ی دهیاری ها منابع مالی آن تامین بشود.

همچنین تصمیم بر این شد تا صاحبان زمین‌های تغییر کاربری و برخی از موارد تصرفی در منطقه رمیله برای انجام تغییر کاربری و اخذ سند مسکونی اقدام نمایند. در صورت اقدام از سوی این افراد، با مصوبه ی شورای تامین شهرستان و در صورت لزوم شورای تامین استان، خدمات آب، برق، گاز به صورت کامل به آنها تعلق می‌گیرد.

در همین راستا مقرر شد تا منطقه سلیچ در پیشنهاد اردیبهشت 1399شورای عالی شهرسازی جزو منطقه شهری آبادان لحاظ شود. برای این مناطق نیز در خصوص عدم تغییر کاربری ساخت و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی توسط ساکنین، با مصوبه ی شورای تامین شهرستان و در صورت نیاز شورای تامین استان تمام خدمات آب، برق، گاز و شهرداری و همچنین آسفالت معابر فرعی و اصلی انجام می شود.

در ادامه نیز تصمیم گرفته شد تا در خصوص مصوبه بند سوم، کمیته ای با حضور اداره راه و شهرسازی خوزستان، دفتر فنی استانداری و سازمان منطقه آزاد اروند برای فراهم کردن مقدمات طرح بازنگری در شورای عالی شهرسازی به منظور دفاع از این طرح تشکیل شود.

همچنین مقرر شد طی تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و اداره راه و شهرسازی استان، واحد اجراییات مسکن و شهرسازی از اراضی منطقه آزاد در منطقه سلیچ برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، حفاظت کند.

در این نشست فرماندار ویژه آبادان ضمن اشاره به بلاتکلیف ماندن دو بنای مسجد نیمه کاره و مخروبه در مسیر جاده منیوحی به اروندکنار که موجب تصادف و مرگ و میرهای زیادی در این مسیر به سبب ممانعت فیزیکی از چهار بانده کردن این بخش از جاده شده است، مصوب شد تا اداره مسکن و شهر سازی خوزستان در اسرع وقت نسبت به واریز مبلغ تعیین شده به حساب اداره اوقاف استان در راستای تخریب دو بنای مخروبه و چهار بانده کردن مسیر یاد شده اقدام نماید.

لازم به ذکر است که در این نشست استاندار خوزستان بر عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات یاد شده و پیگیری فرماندار ویژه آبادان تا رسیدن به نتیجه مطلوب و موثر تاکید کرد.

مناطق رمیله و سلیچ به دلیل مشکلات قوانین تقسیمات شهری و البته ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهری و زمین‌های زراعی سال هاست که از خدمات شهری محروم اند. حالا با پیگیری‌های فرماندار ویژه آبادان و حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مناطق، مصوبات سرنوشت سازی برای رهایی اهالی این مناطق از وضعیت پیش آمده روی کاغذ آمده است تا مسیر عملیاتی خود را در پی بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق