114 پایگاه امداد باید در جاده‌های خراسان رضوی ساخته شود


114 پایگاه امداد باید در جاده‌های خراسان رضوی ساخته شود

مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: لازمه امدادرسانی در زمان طلایی به حادثه‌دیدگان حوادث جاده‌ای، ساخت 114 پایگاه در جاده‌های استان است.

اسماعیل بهمن‌آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به محل وقوع حوادث در زمان طلایی باید پایگاههای امداد در فاصله ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری محل وقوع حادثه باشند و با توجه به این که هم اکنون پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده بین شهری در خراسان رضوی داریم با احتساب فواصل ۵۰ کیلومتری به ۱۱۴ پایگاه در محورهای مواصلاتی استان نیاز داریم.

وی ادامه داد: زمان طلایی ( GOLDEN TIME) تا رسیدن به محل وقوع حادثه و انجام اقدامات حیات‌بخش برای فرد آسیب دیده و آماده‌سازی برای انتقال موثر به مرکز درمانی طبق استانداردهای جهانی ۶ دقیقه است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون در پایگاه‌هایی که در فاصله استاندارد با یکدیگر در جاده های استان قرار دارند در زمان بروز حادثه و اعلام به نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی در زمان طلایی انجام می‌شود.

بهمن‌آبادی افزود: در حال حاضر فاصله پایگاههای امدادی استان با یکدیگر بین ۴۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است به عنوان مثال پایگاه مهر سبزوار تا شهرستان فیروزه ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد که این مسیر، بسیار طولانی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۵ پایگاه امداد ثابت در جاده های خراسان رضوی فعالیت دارد و در قالب طرح امداد و نجات زمستانه تعداد هفت پایگاه موقت هم به این شمار افزوده شده است.

معاون امداد هلال احمر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ پوشش جاده‌ای خوبی در جاده های استان دارد و در نقاطی که هلال احمر فاقد پایگاه است یا پایگاهی در فاصله بسیار طولانی دارد پرسنل اورژانس امدادرسانی می‌ کنند.

جمعیت هلال احمر استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۲ نمایندگی و شعبه، ۶۰۰ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و ۳۴۰ امدادگر، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار عضو جوان را برای انجام ماموریتهای محوله و ارائه خدمات در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟