میزبانی خراسان رضوی از مسوولان کشوری در هفته گذشته


میزبانی خراسان رضوی از  مسوولان کشوری در هفته گذشته

مشهد- ایرنا- مشهد و خراسان رضوی طی هفته گذشته از بیست و هشتم دی‌ماه تا چهارم بهمن‌ماه 98 شاهد میزبانی تعدادی از مسوولان کشوری بود.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه در سومین اجلاس سراسری استادان شبکه تربیتی صالحین بسیج گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب اتحاد و حضور گسترده مردم در پاسداشت نیروهای جبهه مقاومت در ایران و دیگر کشورها شد و نقشه آمریکا را نقش بر آب کرد.
همچنین سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده نیروی بسیج مستضعفین نیز در این مراسم گفت: بسیج، بزرگترین شبکه مردمی در دنیاست ولی هنوز به نقطه ایده‌آل خود در کشور نرسیده است و برای تکامل باید با رویکرد جدید انجام وظیفه کند.
سید جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم شنبه شب در جمع مدیران مدارس استثنایی سبزوار گفت: مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌های مهم این سازمان برای دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه است.
آیت الله سید محمد سعیدی دبیر و سخنگوی کارگروه معنویت و اخلاق اجلاس سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج نیز گفت: در تحقق گام دوم انقلاب منظومه فکری و تربیتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باید به عنوان سند بالادستی تعلیم و تربیتی بسیج قرار گیرد.
سردار سرتیپ پاسدار احمد حق‌طلب رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج روز سه‌شنبه در نخستین "دوره توانمندسازی مدیران و مسوولان برگزارکننده یادواره‌ها و کنگره‌های سراسری شهدای کشور" اظهار داشت : حضور باانگیزه جوانان در عرصه نبرد با گروهکهای تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه بخاطر این است که مجموعه‌های مختلف در سالهای بعد از جنگ، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع را توسعه داده‌اند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز در سفر چند روزه خود به این استان روز سه شنبه در شهرستان تایباد حضور یافت.
سردار قاسم رضایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۷۷ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.
همچنین وی روز چهارشنبه در مراسم دانش‌آموختگی فراگیران درجه‌داری مرزبانی مرکز آموزش علمی تخصصی ثامن‌الائمه (ع) در مشهد افزود: ناوگان جنگی کشورهای بیگانه باید از منطقه خارج شود و آسایش و خرسندی مردم منطقه وابسته به عدم حضور نامشروع ناوگان جنگی دیگر کشورها در منطقه است.
سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم شامگاه سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند در مشهد در جمع خبرنگاران گفت : ماهواره تحقیقاتی ظفر توسط متخصصان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت ساخته و تحویل سازمان فضایی شده‌ است و در برنامه پرتاب قرار می گیرد.
همچنین فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات شمشیربازی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۶ هزار شمشیرباز دختر و پسر در ۲۸ هیات ورزشی کشور فعالیت دارند.
محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران مراکز علمی کاربردی کشور در مشهد گفت: یکی از اهداف این دانشگاه تداوم ایجاد مراکز نوآوری بود که تعداد این مراکز اکنون به بیش از ۱۵۰ مرکز در کشور رسیده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هم روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده‌ است و با تصویب این سند در خراسان رضوی تعداد اسناد تصویب شده ارتقای زنان و خانواده در کشور به ۲۱ سند رسید.
معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از دو کارگاه تولیدی مربوط به طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در مشهد افزود: "طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار" امسال با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولیت اجرایی جهاد دانشگاهی برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در سطح کشور اجرا شده است.
وی همچنین در نشست هم اندیشی با زنان اقشار مختلف خراسان رضوی گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اصلاح قانون در زمینه کودک همسری وارد عمل شده و از کمیسیون لوایح مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است با اولویت به این موضوع پرداخته شود.
ابتکار در این سفر پنجشنبه شب از ۲ مرکز نگهداری و بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی و خانه سلامت در مشهد هم دیدن کرد.
عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نی روز پنجشنبه در "همایش نظام حقوقی دانشگاهها و دانشگاه جامع علمی کاربردی در تعامل با نهادهای اداری، قضایی و نظامی" گفت: شاخص جهانی کشور در نوآوری در ابتدای کار دولت یازدهم ۱۲۰ بود که امروز به ۶۲ رسیده است که این امر مرهون سیاست‌گذاری درست قوه مقننه و حمایت دولت از سیاست‌های وزارت علوم در حوزه علم و فناوری است.
دکتر حسین آقابابایی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز عصر پنجشنبه در کارگاه آموزشی همین همایش گفت: این وزارتخانه و تمام دانشگاه‌ها همکاری خوبی با قضات دارند.
حجت‌الاسلام مهدی طائب مسوول قرارگاه عمار هم پنج شنبه شب در همایش گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی که در محل امام‌زاده سیدحمزه(ع) کاشمر برگزار شد گفت: دشمن هر آنچه داشته به میدان آورده و چیز دیگری ندارد، خون بهای حاج قاسم سلیمانی اخراج آمریکا از منطقه است.
علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پنجشنبه شب در بازدید از گذر فرهنگ و هنر مشهد گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد ابتکار جدید و جالبی در مسیر تقویت اقتصاد هنر و ایجاد بازار فروش برای تولیدات هنری و فرهنگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...