علت مرگ دسته‌جمعی پرندگان مهاجر در مازندران | شیوع 3 نوع آنفولانزا


علت مرگ دسته‌جمعی پرندگان مهاجر در مازندران | شیوع 3 نوع آنفولانزا

مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره مرگ دسته‌جمعی پرندگان مهاجر، با اعلام اینکه در بررسی‌ها آنفولانزای H5، H7 و H9 تشخیص داد شده است، گفت: پس از نمونه‌برداری و رصد آزمایشگاه، کارشناسان این سازمان آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان را تایید کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین رضوانی در ارتباط با بررسی‌های انجام شده علت تلفات پرندگان شکاری در شرق استان مازندران، با اعلام اینکه در بررسی‌ها آنفولانزای H۵، H۷ و H۹ تشخیص داد شده است، تصریح کرد: بیماری نیوکاسل این پرندگان منفی بوده است.

مجله آنفلوآنزا

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها را به سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردیم.

وی افزود: در بررسی‌های امروز کارشناسان ما تنها ۳۰ قطعه پرنده تلف شده مشاهده شده که با توجه به میزان تلفات روزهای گذشته به صورت چشمگیر کاهش پیدا کرده است.

رضوانی اضافه کرد: دفن بهداشتی در روزهای گذشته و امروز انجام شده و نمونه تلف شده و زنده برای بررسی بیشتر به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که تلفات این تعداد از پرنده‌ها در گذشته سابقه داشته است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده که در گذشته مرگ این تعداد پرنده وجود داشته اما بحث مسمومیت مطرح شده بوده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این بیماری به مرغداری‌ها و مراکز تولید گوشت سفید منتقل شود، گفت: به دلیل حساسیت‌های که در مراکز تولید گوشت سفید وجود دارد امکان انتقال از حیوانات وحشی به مرغداری‌ها وجود ندارد مگر اینکه خطای انسانی رخ دهد.

وی با اعلام اینکه حساسیت در ارتباط با آنفولانزا بسیار برجسته می‌شود، گفت: تولیدکننده گوشت سفید نه تنها در ارتباط با آنفولانزا بلکه نسبت به سایر بیماری‌ها هم باید مراقبت‌های لازم را اعمال کند.

رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاع دارید این بیماری در کشورهای حاشیه دریای خزر هم مشاهده شده است، پاسخ داد: اطلاعی ندارم اما در ایران کمترین موارد ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان شکاری مشاهده شده است و جزء کشورهای پاک مطرح است.

وی با اعلام اینکه به دلیل کاهش تلفات از نظر ما بیماری محسوب نمی‌شود، بیان کرد: روز چهارشنبه تلفات ۴۰ قطعه بوده، روز گذشته ۴۶۰ مورد و امروز به ۳۰ قطعه رسیده است.

کد خبر 480227

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی