حرکات موزون و جنجالی یک کشتی‌گیر | واکنش رئیس فدراسیون پهلوانی؛ تذکر دادیم


حرکات موزون و جنجالی یک کشتی‌گیر | واکنش رئیس فدراسیون پهلوانی؛ تذکر دادیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی درباره حرکات موزون کشتی‌گیر زیمبابوه در جریان مسابقات جهانی که انتقادات زیادی مبنی بر از بین بردن قداست ورزش پهلوانی را در پی داشته، گفت: هر چند این نوع حرکات برای ما غیرمنتظره بود و غافلگیر شدیم، اما بروز این گونه اتفاقات در ورزش طبیعی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی جوهری اظهار کرد: کشتی‌گیر زیمبابوه‌ای به دلیل این که حریفش سنگین‌تر از خود بود و شرایط برابری نداشت، وقتی دید حریفش به خاطر اشتباه ضربه‌فنی شد ناخودآگاه شروع به انجام حرکات موزون کرد که برای ما نیز غیرمنتظره بود و از حرکت او غافلگیر شدیم. البته این گونه اتفاقات در رویدادهای ورزشی طبیعی است!

وی در پاسخ به این پرسش که واکنش شما در برابر انجام چنین حرکات چه چیزی بود، گفت: بعد از انجام چنین حرکاتی توسط کشتی‌گیر زیمبابوه‌ای به سرپرست او تذکر دادیم که خوشبختانه در مسابقات بعدی دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی همچنین درباره علت پایین بودن سطح مسابقات جهانی اظهار کرد: به اعتقاد من سطح مسابقات نسبت به سنوات گذشته بسیار بالا بود و رقابت‌های خوبی را شاهد بودیم. حتی برای بالا بردن سطح مسابقات سعی کردیم قبل از شروع رقابت‌ها ۸ روز اردوی مشترک برای ۲۱ تیمی که در این مسابقات حضور داشتند در خراسان شمالی، جنوبی و استان کردستان برگزار کنیم تا ورزشکاران ضمن احساس امنیت در شرایط بهتری خود را برای مسابقات آماده کنند.

جوهری خاطرنشان کرد: برپایی این اردوی مشترک حرکت ارزشمندی بود تا به دنیا ثابت کنیم امنیت در ایران بالا است. البته در این ۸ روز تیم‌های حاضر توانستند با آداب، رسوم، فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و تجهیزات ما آشنا شوند که دستاورد خوبی برای این مسابقات بود. ضمن این که با برگزاری این مسابقات به دنیا ثابت کردیم که در ایران هیچ کسی آسیب نمی‌بیند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در کشتی پهلوانی هیچ فینالیستی از ورزشکاران ایرانی نداشتیم، گفت: تیم‌های حاضر در این مسابقات بیشتر با کشتی‌گیران مطرح خود شرکت کرده بودند و آشنایی زیادی به ورزش زورخانه‌ای نداشتند، در حالی که ورزشکاران شرکت‌کننده ما زورخانه‌ای بودند. به هر صورت ورزشکاران ما براساس آیین‌نامه فدراسیون جهانی در این مسابقات شرکت کردند. البته ما به دنبال اصلاح آیین‌نامه و اساسنامه فدراسیون ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی هستیم و پیشنهاد خود را ۲ سال پیش به فدراسیون جهانی ارائه کردیم که در صورت موافقت در آینده دیگر کشتی‌گیران حق شرکت در مسابقات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را نداشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اظهار کرد: درست است در این مسابقات در کشتی پهلوانی دو مدال نقره و یک برنز گرفتیم و دوم شدیم، اما در ورزش زورخانه ای و در بخش تیمی ایران اول شد و تیم‌های آذربایجان و عراق در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

کد خبر 480218

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا