دقت موشک‌های ایران حساب‌های آمریکا را به هم زد


دقت موشک‌های ایران حساب‌های آمریکا را به هم زد

نیویورک– ایرنا- استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت ترامپ آمریکا را به دولت یاغی جهان تبدیل کرده و پاسخ موشکی دقیق ایران به پایگاه آمریکا باعث بازنگری کاخ سفید در سیاست تجاوزکارانه آن علیه تهران شده است.

"دیوید یعقوبیان" روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود ایران و محور مقاومت با وجود از دست دادن سردار قاسم سلیمانی، پیروزی راهبردی مهمی در مقابل آمریکا به دست آورده است.

وی دولت آمریکا را "یاغی" توصیف کرد و ادامه داد: "دونالد ترامپ" که گفته است ترور ژنرال سلیمانی اجرای "عدالت آمریکایی" است، متأسفانه درست می گوید. زیرا ایالات متحده به رهبری وی پیاده کردن قانون جنگل را در پیش گرفته است. او با این کار جایگاه شرم آور خود و آمریکا را به عنوان کشور یاغی جهان به نمایش گذاشته است.

این استاد دانشگاه کالیفرنیا اضافه کرد: به سخره گرفتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد از طریق تروریسم هواپیماهای بدون سرنشین و در آغوش گرفتن دکترین "مایک پمپئو"، یعنی "دروغ، تقلب و سرقت" به عنوان یک دستورالعمل کلی سیاست خارجی در راستای خدمت به منافع سیاسی کوتاه مدت داخلی ترامپ بوده است که لابی اسرائیل و بخشی از پایگاه ترامپ را خشنود می‌کند.

یعقوبیان ادامه داد: با این حال، این کار هیچ یک از منافع استراتژیک بلند مدت ایالات متحده را تامین نکرده است و در واقع پیوندهای تضعیف شده با متحدان آمریکا را سست‌تر خواهد کرد.

نتیجه عکس برای ترامپ

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در مورد خاص ترور ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، یک بار دیگر می‌بینیم که چگونه تجاوز جنایتکارانه آمریکا نتیجه عکس مورد نظر رژیم ترامپ بود را بر جای گذاشته است.

دکتر یعقوبیان توضیح داد: گردهم آمدن میلیون‌ها ایرانی و عراقی که برای عزاداری و احترام به این قهرمانان ملی به خیابان‌ها رفته و آنها را با شعار مرگ به امپریالیسم آمریکا و حضور نظامی آن در منطقه همراهی کردند، نشان داد که ترامپ از این ترور نتیجه عکس گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین این عمل جنایتکارانه فجیع و تحریک آمیز با پاسخ دفاعی ایران روبرو شد که طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، دست به حملات موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق زد. این ترور به اقدام دفاعی ایران مشروعیت بخشید.

شوکه شدن پنتاگون

استاد تاریخ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا گفت: این پاسخ ایران نه تنها ترامپ را وادار کرد تا از تهدیدهای تروریستی و جنگ روانی خود برای بمباران ۵۲ نطقه از خاک ایران از جمله آثار فرهنگی ایران عقب نشینی کند، بلکه بر نظامیان آمریکا نیز تاثیر داشت.

یعقوبیان ادامه داد: به باور من دقت موشک های ایرانی باعث شده است که ارتش آمریکا و همراهانش در منطقه خلیج فارس درباره پیامد تجاوز نظامی آشکار علیه جمهوری اسلامی دست به بازنگری بزنند. برای همین است که همانطور که دیدیم، دولت ترامپ در حال بازگشت به سیاست تروریسم اقتصادی است، زیرا نتوانسته از طریق دیپلماتیک یا نظامی به نتیجه مورد نظر خود برسد.

ارتش تروریستی آمریکا روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در یک حمله هوایی سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بود، به شهادت رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در عملیاتی پایگاه هوایی عین الاسد در عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی است به همراه یک پایگاه دیگر در اربیل هدف حمله موشکی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج