تمام قرآن در کوثر خلاصه می‌شود که مصداق اتم آن حضرت زهرا(س) است


تمام قرآن در کوثر خلاصه می‌شود که مصداق اتم آن حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان‌اینکه انقلاب، امنیت و امثال قاسم سلیمانی‌ها را به برکت وجود مجالس معرفتی اهل‌بیت(ع) داریم، گفت: تمام وحی الهی از اولین و آخرین در قرآن و قرآن در کوثر خلاصه می‌شود که مصداق اتم آن حضرت زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجدهاشمی» به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: ائمه معصومین(ع) مصادیق حقیقی قرآن هستند که حقایق قرآنی در آنها تبلور پیدا کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم یک وجود کتبی، یک وجود مفهومی و یک وجود عینی دارد، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) وجود عینی قرآن هستند که حقایق قرآنی در آنها عینیت پیدا کرده و ظاهر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی افزود: وقتی به ائمه معصومین(ع) قرآن ناطق گفته می‌شود یعنی اینکه اعمال آنها عین دستورات قرآن است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سوره کوثر در شان حضرت زهرا(س) است، ابراز کرد: در سوره کوثر به خیر مطلق اشاره شده و آن کوثر است؛ کوثر از نظر مفهومی قرآن اما از نظر مصداقی مصداق اتم آن وجود حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: تمام وحی الهی از اولین و آخرین در قرآن خلاصه شده و قرآن در کوثر خلاصه می‌شود که مصداق اتم آن حضرت زهرا(س) هستند. در حدیث کساء و عالم هستی هم خداوند محوریت را به حضرت فاطمه زهرا(س) داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره شناخت مقام حضرت زهرا(س) ، گفت: در جهان هستی حضرت اسوه و الگوی ما است، حضرت مهدی(عج) می‌فرمایند: برای من مادرم اسوه‌ و الگوی حسنه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: بالاترین خیر الهی به بشریت وجود حضرت فاطمه‌ زهرا(س) است برای شناخت حضرت تلاش کنیم، امروز اگر ما انقلاب، امنیت و امثال قاسم سلیمانی‌ها را داریم به برکت وجود مجالس معرفتی اهل‌بیت(ع) است.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) خیر مطلق هستند اگر در جامعه ما فساد و مشکلاتی وجود دارد به این علت است که از مجالس ائمه معصومین(ع) به عنوان خیر کثیر کمتر استفاده کرده ایم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022