شرط امام زمان(عج) برای دیدار محبان


شرط امام زمان(عج) برای دیدار محبان

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه برکت در رزق و روزی مادی و معنوی خود را از خداوند درخواست کنید، گفت: اگر انسان خودبین نباشد و رضای الهی را طلب کند، امام زمان(عج) به دیدار او خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق این حوزه علمیه اظهار کرد: مرحوم مجلسی محققی کارآزموده دارای مهارت‌های بسیار، مجتهد و صاحب نظر بود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) افزود: علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار آورده است که امام سجاد(ع) در روایتی هشدار دادند وقت اولیاء الهی را بیهوده نگیرید زیرا آنها برای شبانه‌روز و خود برنامه دارند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد:‌ اینکه انسان وقت بزرگان را با کیل خود بگیرد، بی‌معرفتی و نوعی بی‌وجدانی است، زیرا آنها برای هر ۲۴ ساعت خود برنامه‌هایی در راستای بندگی الهی دارند که ما نباید با گرفتن زمان از آنها، سبب شویم وقت آنها تلف شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وقت دیگران را گرفتن نوعی خودبینی است، ابراز کرد: اگر انسان خودبین نباشد رضای الهی را طلب کند امام زمان(عج) به دیدار او خواهد آمد، همچون آن قفل‌سازی که در شهر نجف زندگی می‌کرد و امام زمان(عج) به دلیل منصف بودن همواره به دیدار ایشان می‌رفتند. حضرت حجت(عج) خطاب به یکی از محبان خود هم می‌فرمایند: با مردم انصاف داشته باشید اخلاق و رفتار خود را درست کنید ما خود به دیدار شما می‌آییم.

وی با اشاره به داستان اویس قرنی تاکید کرد: اویس قرنی محضر حضرت رسول(ص) را به صورت فیزیکی درک نکردند اما همواره با پیامبر(ص) بودند زیرا خود را پاک کرده بودند و الگوی خود را پیامبر(ص) قرار داده بودند، در حالی که بسیاری از اصحاب در کنار پیامبر(ص) بودند اما به معنای واقعی همراه ایشان نبودند یعنی در اخلاق و رفتار پیامبر(ص) الگوی آنها نبود.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه اگر انسان خود را پاک کند همچون تشنه‌ای است که خداوند او را سیراب خواهد کرد، اضافه کرد: در سلوک مسیر الهی تنها به دنبال استاد اخلاق نباشید بلکه باید افزون بر آن به وظایف الهی و بندگی الهی عمل کنید تا خداوند مسیر حقیقی را به شما نشان دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس در مسائل معنوی و مادی رزق مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: گاهی کار خوب ظاهر خوب دارد اما باطن آن خوب نیست از آن باید به خدا پناه برد، برکت در رزق و روزی مادی و معنوی خود را از خداوند درخواست کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی