فاطمیه محور وحدت است | لزوم تبلیغ درست و القای شبهات از ذهن جوانان


فاطمیه محور وحدت است | لزوم تبلیغ درست و القای شبهات از ذهن جوانان

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که فاطمیه محور وحدت است، گفت: ما در این ایام هرگز به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی نیستیم بلکه حقایق موجود را مطرح می کنیم چرا که فاطمیه دفاع از حکم خدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» امروز(چهارشنبه 2بهمن) در دیدار با جمعی از طلاب و مبلغان بیرجند با اشاره به ایام فاطمیه و لزوم تبلیغ در این ایام عنوان کرد: خداوند متعال به حضرت زهرا(س) یک عنایت خاصی دارد و به ایشان علم مخصوصی داده است و علت این که اسم ایشان فاطمه قرار داده شده است این است که ایشان از بدو تولد از جهل و گمراهی بریده شده و عالمه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که افتخار حضرت فاطمه(س) صرفا دختر پیامبر بودن نیست، خاطرنشان ساخت: پیامبر گرامی اسلام(ص) گاهی دست دخترشان را می‌ بوسید و می‌ فرمود: «من به امر خدا دست فاطمه(س) را می‌ بوسم»؛ بعد از سه دهه ای که فریاد احیای فاطمیه از مراجع بلند شد چقدر کتاب در باب مقامات حضرت زهرا(س) نوشته شده که خود حوزه هایعلمیه نیز از آن بی خبر بودند.

وی بیان داشت: منابع و کتب آماده است و ما هرگز قصد اختلاف بین شیعه و سنی نداریم بلکه این ها حقایقی است که در کتب خود آنها آمده و ما ضمن رعایت وحدت و ضمن تأکید بر حفظ برادری با اهل سنت، اساس اسلام را مطرح کنیم به همین جهت حضرت زهرا(س) می‌ تواند محور وحدت باشد چون ایشان نیز غیر از خدا حرف دیگری نمی زد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حجت بر ما تمام است و یک طلبه نباید در گوشه ذهنش کوچکترین تردیدی نسبت به ظلم هایی که بر حضرت زهرا(س) شده است داشته باشد؛ مرحوم والد ما می‌ فرمود که این ها از واضحات تاریخ است و نیازی به سند و مدرک ندارد، بنابراین هم حضرت زهرا(س) را بهتر بشناسیم و هم به مردم معرفی کنیم تا انشاءالله توجه قلوب به ایشان بیشتر شود.

وی با بیان این که بیمه شدن و حفظ کشور از شر اعدا در گروه توسل به حضرت زهرا(س) است، یادآور شد: در این بیت هم حدود 90 سال است که در فاطمیه روضه خوانده می‌ شود و از مرحوم بروجردی، علامه طباطبایی(ره) و امام خمینی(ره) در این جا برای روضه خوانی می‌ آمدند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: امروز شرایط تبلیغ و تحصیل در حوزه به برکت انقلاب بیش از پیش فراهم است و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و خود را مجهز به سلاح علم و عمل کنیم تا حضور مخاطبان نیز افزایش پیدا کرده و سطح معلومات آنها با توجه به مشکلات فضای مجازی و القای شبهات بالا برود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان