محاکمه سارقان ساعت‌های مچی پادشاه مغرب


به گزارش سرویس بین الملل

محاکمه سارقان ساعت‌های مچی پادشاه مغرب به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۵ نفر روز جمعه در برابر دادگاهی در رباط حاضر شدند. آن‌ها، متهم به سرقت ده‌ها ساعت مچی گران قیمت متعلق به محمد ششم، پادشاه مغرب هستند.

مظنون اصلی، یک خدمتکار زن ۴۶ ساله است که در یکی از کاخ‌های پادشاه، کار می‌کرد. او متهم به سرقت ۳۶ ساعت مچی است. ۱۴ مظنون دیگر همگی مرد هستند و شغل آن‌ها، طلافروشی یا دلالی است. این افراد که در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی بازداشت شدند به اتهام سرقت و تشکیل یک گروه تبهکار محاکمه می‌شوند.
بنابر اظهارات وکلای پرونده، خدمتکار زن ابتدا اقدام به ذوب کردن ساعت‌های طلا و فروش آن‌ها به طلافروشان می‌کرد، ولی بعد‌ها، خود، ساعت‌ها را می‌فروخته است. او به اتهامات خود اعتراف کرده است در حالی که سایر متهمین ادعا می‌کنند نمی‌داستند، ساعت‌ها از کجا آمده اند.
مجله فوربس در سال ۲۰۱۴ میلادی، پادشاه مغرب را با ثروتی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار، یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان معرفی کرد. پادشاه ۵۶ ساله دارای یک مجموعه بزرگ خودرو‌های لوکس، تابلو‌های نقاشی نفیس، کشتی و ساعت‌های گران قیمت است. در ساخت یکی از ساعت‌های مچی او ۸۸۳ قطعه الماس استفاده شده است. ارزش این ساعت ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»